AYŞE FERHANGİL

Farkları ne?

İngiliz öğrencilerin genel duruşlarında ya da detaylarında ilham aldıkları modacılar, takip ettikleri akımlar olsa da koleksiyonlarının bireyin ruhunu yansıttığı, kişisel bir çalışmanın ve yaratıcılığın ürünü olduğu açıkça görülüyor. Oysa ki Türk moda öğrencilerinin bir türlü kurtulamadığı 'fütüristik' görüntünün kaynağını aramak için çok uzaklara gitmeye gerek yok, kıyafete parça parça eklenmiş kumaşlar, renk korkusu, fırfırlar ve omuz vurgusu yıllardır göz önünde olan lokal modacıların imzası gibi. İngiltere'de derece kazanan öğrencilerin dikiş kabiliyetleri, ince işçilikleri ve parçaları bir araya getirme meziyetleri profesyonelliğe fazlasıyla yakın. Oysa Türk öğrencilerin hazırladığı kıyafetler bırakın normal bir vücudu, mankenlerin üzerinde bile pot yapıyor, kolları, bel girintileri oturmuyor, omuz kesimleri ya çok bol ya da dar duruyor. İngilizler aksesuarda, detaylarda, el işçiliğinde, işlemede adeta parlıyor. Her bir öğrencinin kıyafeti vurucu detaylarla süslense de, kıyafetler fazlasıyla hayata adapte edilebilir görünüyor. Ne yazık ki Koza finalistlerinin kıyafetleri için bundan bahsetmek zor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.