AHMET ÖRS

En tatlı soğuk

Soğuk olmasa, modern bir büyük şehir, çok kısa zamanda pes eder. En düşük ısının -273 derece olduğunu bilsek de, hâlâ bilmediğimiz çok şey var. Çünkü soğuk teknolojisi henüz yeni bir alan. Soğuğu sistemli biçimde kullanabiliyor, onu yapay olarak elde edebiliyorsak, bunu, bin yıllar boyunca atalarımızın kış aylarında buz biriktirip yazın su ve diğer içecekleri serin serin yudumlamasına borçluyuz. Bilim insanlarının, sadece çok zenginlerin tadabildiği, sıradan insanların ise ancak adını bildikleri dondurmanın kolayca üretilebileceğini keşfetmesiyle soğuğun kullanım alanları hızla gelişti.
Dondurmanın demokratikleşmesini sadece soğuk teknolojisindeki ilerlemeye bağlamak doğru olmaz. Bu, endüstri devrimiyle birlikte tıpta, teknolojide ve toplum yapılarında meydana gelen değişimin sonucu. Dondurma, sert, tatlı, donmuş gibi sıfatların çok ötesinde özelliklere sahip; çağımızın ihtiyaçlarının ve çelişkilerinin simgesi o...
Yazın konu arayışında "Dondurmayı epeydir ihmal ettim," diye aklımdan geçiririm. Apartman yaşamına klimanın yarattığı serinlik sayesinde katlanabiliyor olmam, dondurmanın yerini doldurmuyor. Bu yazıyı yazarken dondurma yemişçesine ferahladım ama anlatmak istediklerim de bitmedi. Haftaya da birlikte serinlemeyi diliyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.