BÜLENT TİMURLENK

Takip et-beğen holding

Lionel Messi, oğluna kitap okurken çekilmiş bir fotoğraf karesini Instagram hesabında paylaştığında her detaya dikkat eden takipçileri yatakta masumca bırakılmış telefona takılmışlardı. Dünyanın en çok kazanan futbolcusu, en son model, en pahalı ya da altın kaplama bir telefon kullanır diye düşünenler hayal kırıklığına uğramışlardı. Messi paraya mı kıyamamıştı? Elbette değil.
Telefon markasından yılda 15 milyon dolar kazanan Arjantinli elbette ki gündelik hayatında o markayı kullanmak zorundaydı.
Sosyal medyada direkt reklam kadar ürün yerleştirme de artık milyonlar kazandırıyor. Barcelona'da yılda 22 milyon euro kazanan Neymar'ın Paris Saint- Germain'in teklifini kabul etmesinin tek nedeni elbette ki Fransız kulübünden yılda alacağı 37 milyon euro değildi. Barcelona'da Messi'nin gölgesinde kalan Neymar, Paris'te kendi krallığını ilan edecekti.
Pazar gününüzü rakamlara boğmak istemem ama yeni medya gerçekleri başka türlü anlatılmıyor. 2009'da sahneye çıktığında Brezilya'da kulübünden yılda 1.2 milyon euro kazanan Neymar, İspanya'ya adım attığında Güney Amerika kıtasındaki markalar için zaten ikon bir isimdi. Barcelona ona yılda 15 milyon euro verdiğinde Brezilyalı yıldız 22 milyon euro da reklamlardan kazanıyordu. 19 yaşında Nike ile imzaladığı kontratı 2021 yılına kadar uzatan Neymar, Ronaldo gibi yılda 12 milyon euro'yu kasasına koyuyordu
YENİ DÜZENLEME GEREKLİ
Volkswagen, Panasonic, Gillette, Castrol, Beats ve Police ile yaptığı reklam anlaşmalarıyla Barcelona kariyerini geçiren Neymar, Paris Saint- Germain formasıyla çok daha büyük bir fırsatı yakaladı.
Sosyal medya mecralarındaki takipçi sayısına göre bir gönderimin değerini ölçen Blinkfire şirketinin açıkladığı rakamlar başta Neymar olmak üzere spor dünyasının yıldızlarının artık birer holding haline geldiğini gösteriyor. Brezilyalı yıldızın, Instagram'da 88.8 milyon, Facebook'ta 60 milyon ve Twitter'da 37.6 milyon takipçisi var. Bu üç sosyal medya platformunda ocak ayında 74 paylaşım yapan Neymar'ın her fotoğrafta reklam yapmadığı bir gerçek ama yaparsa ne kazanır?
Reklam sektörüne göre Neymar'ın bir paylaşımı için alması gereken para 459 bin euro. Neymar aylık paylaşımlarının yarısını bu marka tanıtımlarına ayırsa PSG'den aldığı yıllık ücreti iki ayda cebine koyabilir.
Transferi sonrasında Paris Saint-Germain'in sadece ürün satışlarını değil sosyal medyadaki takipçi sayısını da uçuran Neymar'ın sadece internet kanalıyla reklamlardan 50 milyon euro kazanabilme ihtimali, kulüplerin de yeni düzene uyan kontratlar yapmasını gerektiriyor. Oyunun imaj haklarının yarısını ya da daha düşük bir yüzdeyi kontratta talep eden kulüpler de elbette ki haklı... Futbolun yıldızlarının fotoğraflarına bakıp gömlek, saat, kulaklık fiyatını yazanlar da yeni medya düzenine ayak uydurmalı... Mesele o ürünlerin etiket fiyatı değil, bu starların o kulaklıkla müzik dinlemek, o saati koluna takmak için kaç milyon aldığı...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.