UFUK SANDIK

Oto basınında mobil müdür dönemi başladı

90'lar Türkiye'de otomobile hücum devrinin yaşandığı dönemdi. Taşıt kredisiyle otomobil satın alabilmenin yolu açıldı. Gümrük Birliği, Türk halkını kaliteli ithal otomobillere tanıştırdı. Yerli üreticiler kendilerine çeki düzen verip, yeni teknolojiye sahip otomobiller üretmeye başladı.
Bu dönemdeki değişimin etkisi basına da yansıdı. Türkiye'de ilk otomobil sayfasını Hürriyet Gazetesi'nde yaklaşık 17 yıl önce hazırladık. Otomotiv haberlerimiz hem halktan hem de sanayiden büyük ilgi gördü. Bu teveccüh diğer gazetelerin de birbiri ardına otomotiv sektörüne yönelik düzenli özel sayfalar yayımlamasına neden oldu. Ardından oto dergilerinin sayısı arttı. TV'ler sektöre yönelik programlar devşirdi. Bizim de açılmasında rol oynağımız kulvardan birçok gazeteci arkadaşımıza iş ve aş çıktı. Ayrıca ekonomi gazeteciliğinde ilk uzmanlaşma örnekleri otomotiv konusunda yaşandı. Daha sonra ki yıllarda finans, emlak, turizm, bilişim vb. alanlarda da uzmanlaşma başladı.
Basındaki otomotiv ilgisi birçok halkla ilişkiler şirketinde de insanlara iş yarattı. Halen onlarca gazeteci, halkla ilişkiler uzmanı bu alandan ekmek yiyor.
Ancak yıllarca üzerine titreyerek bir değere ulaştırdığımız otomotiv gazeteciliğinde bir süredir eksen kayması yaşanıyor (!)… Gazetelerde ekonomi müdürleri, muhabirliğe soyundu. Her ne hikmetse bütün sektörlerle ilgili yazı yazmaya, haber yapmaya başladı. Son gözdeleri de otomotiv oldu. Şimdilerde fabrika fabrika dolaşıp otomotiv sektörünün inceliklerini öğreniyor. Yurtdışında otomobil fuarlarını izliyor. Özel yemeklerde Türk otomotivinin geleceğini masaya yatırıyor. Komik oluyorlar.
Ne yazık ki konuya hakim olmadıkları ve kendi sayfalarında çıkan haberlerden bi haber oldukları için her anlatılanı yeni gibi uzun uzun yazıyorlar! İyi ama niye kimse bu haberler daha bir hafta önce yazıldı diye şöyle bir bakmıyor? Allah aşkına!
Kuşkusuz bu durum şirketlerin de hoşuna gidiyor. Neticede mesajların birden fazla gazetelerde yayımlanmasını garantiliyorlar. Ama yanlış yapıyorlar.
Genç gazeteciler yetiştirmesini beklediğimiz duayen isimler, ekonomi gazeteciliğinde uzmanlaşmanın altını kazıyorlar. Ne yazık ki, farkında bile değiller.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.