UFUK SANDIK

Google'da başarı hikâyesi oldu

Türkiye'de internet üzerinden otomobil satışı, Amerikan teknoloji şirketi Google'da başarı hikayesi oldu. Dünyada ilk kez Jeep markasını internet üzerinden satışını gerçekleştiren Tofaş, beklenmeyen bir başarı elde etti. En fazla 3-5 adedin bile başarı olarak kabul edileceği projede, satış rakamları 150 adedi buldu. Jeep Marka Direktörü Türker Gürtekin, gerçekleştirdikleri bu sıradışı çalışmanın Google'ın da ilgisini çektiğini söyledi. Projenin Google tarafından dünyadaki başarılı iş hikayeleri arasında anlatıldığını ifade eden Gürtekin, şöyle devam etti: "Proje sonucunda toplam 890 kişi başvuru yaptı. Bunlardan 150 adedi satışa dönüştü. Kampanyalarda yüzde 1 civarı başarılı olduğu düşünülürse, yüzde 16'lık satışa dönme oranıyla yüksek bir orana imza attık. Projeyi devreye aldıktan yaklaşık 2 saat sonra ilk Renegade satışı İzmir'de gerçekleşti. Türkiye genelinde ise yaklaşık 38 müşterimiz Renegade için showroom'a gelmeden ve test sürüşü yapmadan satın aldı."

YÜZDE 80 BÜYÜDÜ
Jeep, Türkiye'de son iki yılda büyüme rekoru kırıyor. 2014'te yüzde 100, 2015'te ise yüzde 80 büyüyen Jeep'in bu başarısında yeni modeli Renegade'ın önemli katkısı bulunuyor. 2015'te 2 bin 200 adet Renegade sattıklarını ifade eden Gürtekin, 2016 hedeflerinin 3 bin 500 adet olduğunu açıkladı.

ABD'DEN SONRA TÜRKİYE

Amerika'dan sonra Jeep'in marka algısının en güçlü olduğu ülkenin Türkiye olduğunu ifade eden Gürtekin, müşteri memnuniyetinde de başarılı sonuçlar elde ettiklerini kaydetti. Gürtekin, 2015'te EMEA bölgesindeki 12 ülke arasında müşteri memnuniyeti konusunda beşincilikten birinciliğe yükseldiklerini söyledi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.