UFUK SANDIK

Otomotivde 11.293 sürprizi

Otomotiv pazarında liderlik yarışı heyecanı, yılın son günlerinde şiddetlenir. Markalar pazarın 1 numarası olmak için kıran kırana bir rekabete girerler. Ancak bu yıl, daha şimdiden liderlik heyecanı yaşanmaya başladı. Türk otomotivinin büyük oyuncuları Renault ve Volkswagen arasında yılın ilk günlerinde yaşanmaya başlayan liderlik yarışı, martta ilginç bir hal aldı. Her iki marka da martta 11 bin 293 adetle aynı sayıda araç satışı gerçekleştirdi. Böylece sadece Türkiye'de değil dünyada bile çok nadir görülen bir olay yaşanmış oldu.
2015'İN DÖRDÜNCÜSÜ
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre Renault, 11 bin 293 adetlik toplam satış rakamına 10 bin 300 adet binek, 983 adet hafif ticari araç ile ulaştı. Volkswagen ise martta 8 bin 917 adet binek, 3 bin 96 adet ticari araç satarak 11 bin 293 adedi buldu. Böylece yılın ilk üç ayında otomotiv pazarının lideri 23 bin 975 adetle Volkswagen oldu. Satış performansı artan ve atağa geçen Renault ise 21 bin 974 adetle ikinci sırada yer aldı. Ford 20 bin 468 adetle üçüncü oldu. Geçen yılın aynı döneminde Volkswagen 28 bin 237 adetle birinci, Ford 21 bin 740 adetle ikinci, Fiat 19 bin 828 adetle üçüncü, Renault 19 bin 491 adetle dördüncü sırada bulunuyordu. 2015 yılı sonunda ise 139 bin 43 adetle Volkswagen en çok satan marka olurken, 118 bin 640 adetle Ford ikinci, 117 bin 363 adetle Renault üçüncü sırada yer aldı.
LÜKS OTO BÜYÜMEYE DEVAM
Lüks otomobil segmenti yılın ilk 3 ayında yüzde 3.12 büyüdü. Yılın üç aylık döneminde toplam 15 bin 663 adet premium otomobil satıldı. 2015'in aynı döneminde bu rakam 15 bin 189 adet olarak gerçekleşti. İlk üç ayda 5 adet Aston Martin, 1 adet Bentley, 4 adet Ferrari, 1 adet Lamborghini, 8 adet Maserati, 6 adet Lexus satıldı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.