UFUK SANDIK

Carlosların rekabeti

Otomotiv dünyasında markalar arasındaki rekabetin bir benzeri, yöneticiler arasında da yaşanır. Markalar arasındaki rekabet kamuoyu önünde açıkca yaşanırken, yöneticiler arasındaki rekabet çoğunlukla dikkat çekmez. Sadece sektör çalışanları tarafından bilinen bu sır, birgün ortaya çıkana kadar. Carlos Ghosn ile Carlos Tavares örneğinde olduğu gibi...
Düne kadar birlikte çalışan bu iki adaşın yolları iki yıl önce tatsız bir şekilde ayrıldı. Renault'un Başkanı Carlos Ghosn, şirketin iki numaralı ismi Carlos Tavares'i işten kovdu.
Kovma gerekçesi ise işle ilgili bir hata değildi. Tavares'in bir televizyon kanalındaki röportajında verdiği cevaplar olayların patlak vermesine yol açtı.
Tavares, Carlos Ghosn'un Renault'dan ayrılana kadar, kendisinin emekli yaşının geleceğini söyledi. Yani Carlos Ghosn olduğu sürece Renault'un başına geçemeyeceği ima etti. Amacının bir otomotiv firmasını yönetmek olduğunu anlattı.
İŞİNE SON VERDİ
Bunu duyan Carlos Ghosn, Tavares'e "Başkan olmak istiyormuşsun, umarım başka bir şirkette bunu başarırsın" diyerek, işine son verdi. Ecole Centrale de Paris'ten İşletme ve Mühendislik Yüksek Okulu mezunu Tavares, profesyonel yaşamının büyük kısmını Renault'da geçirdi. 2011'de büyük umutlarla Renault'nun ikinci adamı olmuştu.
Carlos Ghosn
Lakabı 'cost killer'

Carlos Ghosn, otomotiv dünyasında en büyük yeniden doğuş öykülerinden birine imzasını attı. Nissan'ı iflasın eşiğinden kurtarıp ayağa kaldırdı.
1999'da darboğaz yaşayan Nissan'da göreve başlayan Ghosn, 2001'de CEO oldu. Daha sonra 2005'te ana şirket olan Fransız Renault'da CEO'luk görevini de devraldı. Nissan'da yaptığı işten çıkarmalar nedeniyle, kendisine 'cost killer' yani maliyetleri öldüren lakabı takıldı.
Carlos Tavares
PSA Grubu'nu yarışa geri döndürdü

Otomotiv dünyasında şok etkisi yapan bu olay sonrasında Tavares'in adı General Motors ve Aston Martin için geçmeye başladı. Ancak en ciddi teklif Renault'nun en büyük rakibi Peugeot-Citroen Grubu'ndan (PSA) geldi. Peugeot ailesi, şirketin içinde bulunduğu mali sıkıntı nedeniyle, otomotiv sektöründen gelen ve şirketi kâra geçirebilecek bir isim arıyordu. 2014'te Philippe Varin'in yerine geçen Carlos Tavares, PSA'da başarılı sonuçlar almaya başladı. Çinli Dongfeng Grubu'yla ortaklık yapan Tavares, nakit akışı sağlayarak, mali durumu iyileştirdi. Ardından 'Back in the Race' (Yarışa Geri Dönüyoruz) programıyla PSA'nın satışlarını artırmayı başardı. Bugün PSA'nın yükselişi sürüyor. Tavares, Carlos Ghosn'a en iyi cevabı PSA'yı eski günlerine döndürerek veriyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.