SİNAN ÖZEDİNCİK

New York'ta çılgın bir Türk

Forbes Dergisi'nin 'ilk 100 işadamı' sıralamasında yer alan Yalçın Ayaslı, NASA'ya ve Boeing'e patent satan bir mühendis. Birikimlerini Türkiye'de değerlendirmeyi seçmiş. 5 yıl önce Nuruosmaniye ve Nişantaşı'nda 7 katlı bir binada hizmet veren tasarım markası Armaggan'ı yaratmış. Marka önümüzdeki günlerde Süleyman Nazif'te yeni yerinde hizmet verecek. Ama bununla da kalmayacağa benziyor. Marka, dünyanın en lüks caddesi New York 5'inci Cadde'de dünya markalarıyla komşu Bene Rialto'da satılmaya başlandı. New York'tan sonra sırada Londra ve Dubai var. Armaggan'ın Genel Müdürü Ebru Karaçam'la bir araya geldik.
ABD maceranız nasıl başladı?
Müşterilerimizin yüzde 22'sini Amerikalılar oluşturuyor. Onu yüzde 15 ile Japonlar takip ediyor. Bunu görünce, 2014 başında ABD'de şirket kurduk. Aralık 2014'te Bene Rialto'ya girdik.
Bene Rialto nasıl bir mağaza?
Lüks segmente hitap ediyor. 3 katta perakende, birer katta da galeri ve ev eşyaları var. İlk üç katta deri, aksesuvar, ayakkabı, çanta, giysi satılıyor.
Başka Türk markası var mı?
Hayır, tekiz. Şu anda sadece aksesuvar, çanta, kartvizitliklerden oluşan deri koleksiyonumuz orada. Bu hafta tekstil koleksiyonumuzu da sokacağız, özellikle ev tekstili.
Bundan sonraki plan nedir?
Londra ve Dubai'de görüşmelerimiz tamamlanmak üzere... Bu yıl olacak, henüz imza atmadık.
Hedefiniz?
Biz herkesin ulaşabileceği lüks marka olmak istiyoruz. O yüzden bu yıl ilk defa online satışa da başlayacağız, yatırım yapıyoruz.
Türkiye'nin yerel bölgelerinde kadınlara butik ürünler ürettirip, istihdam sağlıyorsunuz...
Evet... Lokal işgücü ve kaynakları kullanan bir markayız. Butik üretim yapıyoruz. Günümüzde unutulmaya yüz tutmuş teknikleri ve işçilikleri modern tasarımlarla birleştirip insanlara hediye ediyoruz. Türkiye'de öyle güzel değerler var ki... Mesela, kilimleri 24 şehirde 200'den fazla ev kadınına yaptırıyoruz. Oralarda istihdam sağlıyoruz.
ANADOLU'YA DOKUNUYOR
Armaggan Anadolu'ya has kumaşları, yörelerinin geleneksel teknikleriyle üretiyor. Örneğin; el tezgahlarında dokunan Kastamonu'nun geleneksel kumaşı 'Selalmaz', Manisa'nın dokuması 'Hoşgör' yeniden yorumlanarak, ipek fular ve giysiye dönüştürülüyor. Dış giysiler ve çantada 'Sadakor' ve 'Siirt battaniyesi' gibi tarihsel ve yerel kumaşlar kullanılıyor. Marka, 25 ilde 300'e yakın ev kadınıyla çalışılarak 300 bin metre iğne oyasını aşan, 700'den farklı yorumda oya üretiyor.
BU YIL 2014'TEN DAHA İYİ OLACAK
ABD'liler Türkiye'yi nasıl görüyor?
Amerikalılar için İstanbul çok değerli. Dolayısıyla buradan çıkan marka da çok değerli. Bu, son yıllarda Türkiye'nin başarılı ekonomi politikasıyla gelişti. ABD'liler için Bodrum'da Mavi Tur tatili ilk 10 seçenekten biri oldu. Katıldığım toplantılarda, 2015'in 2014'den daha iyi geçeceği söyleniyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.