Türkiye'ye inancımız tam
2010'da Türkiye'de ilk mağazasını açarken SABAH'a röportaj veren dünya devi H&M, 5 yıllık değerlendirme için yine gazetemizi seçti. 55 ülkede 3 bin 500'den fazla mağazası olan ve yılın her günü dünyanın farklı bir yerinde yenisatış noktaları açan İsveçli perakende devi H&M'i 40 yaşındaki CEO Karl- Johan Persson yönetiyor. Persson "Türkiye ve ekonomisine inancımız tam" diyor ve H&M ile grubun diğer markaları için burada büyüme potansiyeli gördüklerini belirtiyor. Türkiye'ye gelmekten dolayı mutlu olduklarını söyleyen genç CEO, şöyle konuşuyor: "Toplam 30 mağazaya ulaştık. 2014'e kıyasla yılın ilk çeyreğinde yüzde 60'lık satış artışı yakaladık. Türk müşterilerin sunduğumuz modayı ve koleksiyonlarımızı sevmelerinden büyük mutluluk duyuyoruz."
Evet, 30 mağazaya ulaştık. Yılın ilk çeyreğinde yüzde 60'lık satış artışımız var. Bu inanılmaz bir rakam. Ankara'da H&M Home, İstanbul'da da Flagship mağazamız Bağdat Caddesi'nde açıldı. Bodrum, Çanakkale ve Kahramanmaraş'ta da artık varız. İzmit ve İzmir'de ise önümüzdeki aylarda mağaza açacağız. Bizim için ilk olmaktan ziyade her zaman kaliteyle genişlemek ve doğru lokasyonları bulmak önemli. Global olarak da 400 yeni mağaza açıyoruz, 9 pazarda internet satışı başlatıyoruz. Ocakta Tayvan'da çok güzel bir açılışımız oldu, Güney Afrika, Peru ve Hindistan'da da ilk mağazalarımızı açacağız.
Türkiye'ye ve ekonomisine inancımız tam. Hem H&M hem de diğer markalarımız için gelecekte çok büyüme potansiyeli görüyoruz.
Biz sürdürülebilir bir şekilde moda ve kaliteyi en iyi fiyatla sunan global markayız. Günümüzde modanın global olduğunu görebiliyoruz. Herkes aynı filmleri izliyor, aynı müzikleri dinliyor, aynı modern kültürel ilhamlardan besleniyor. Müşterilerimizin de dünyanın her yerinde aynı modadan memnun kaldıklarını görüyoruz. Ben pek çok açılışa katılıyorum. Erken saatlerde kalkıp sıraya giren müşterilerimizi görünce etkileniyorum.
Koleksiyonlarımızı yaratan çok yetenekli tasarımcılarımız var. Uzun zamandır satın alma ve lojistikle birlikte çalışıyoruz. Sürecin ortasına üçüncü partileri dahil etmiyoruz ve mağazalarımızda kendi kanallarımızla satış yapıyoruz. Tüketiciyi düşünerek üretimin her aşamasında maliyet bilinciyle hareket ediyoruz.
Kıyafetlerimizin yüksek kalitesi ve uzun bir ömrü var. Biz alıp bir kenara atılan modayı hiçbir zaman teşvik etmiyoruz. Geri dönüşüm girişimini başlatan ilk moda şirketiyiz.
Biz H&M olarak müşterilerimizin olduğu yerde olmak isteriz. Web sitemiz hm.com da en son koleksiyonlarımızı ve kampanyalarımızı gösterdiğimiz başka bir platform. Facebook bir diğer örnek; 21 milyon takipçimize en son koleksiyonlarımızı, yeni trendleri gösteriyor, anında geri bildirim alıyoruz.
'BEN DE İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPARIM'
Her zaman en iyi lokasyonda bulunmaya odaklanırız. Bu alışveriş merkezi de olabilir, sokak mağazası da... Pazardan pazara ve bölgeye göre değişen bir durum.
Benzersiz bir alışveriş deneyimi yaratmak istiyoruz. Bugün bir müşteri mağazada gördüğü bir şeyi internetten satın almak isteyebilir. Ben de internetten alışveriş yapıyorum. Hiçbir şey almasam bile kullanıcılara sunulan değişik ara yüzleri merak ediyorum.
BAĞDAT CADDESİ'NDE FLAGSHİP AÇTI
H&M, en son dünyada sınırlı sayıda bulunan Flagship mağazalarından birini Bağdat Caddesi'nde açtı. H&M'in en büyük Avrupa üretim ofisi de Türkiye'de.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.