Sofraya Çağlayan ve Kaprol’la geliyor
İnsanlar "Bu gerçekten inci mi? Nasıl yaptılar? Bunun kalıplarını nasıl döktüler?" dedi. Sertifikalarını almıştık. Bizi dava edenler oldu. Sağlam kanıtlarımız olduğu için bunları kazandık. Dünyanın en büyük markaları gelip, bizi tebrik etti. 'Sizi İtalyan firması sandık. Gurur duyulacak bir iş yaptınız' dediler. Bu ürünü Suudi Arabistan, Azerbaycan, Hollanda ve Almanya'da satıyoruz. Önümüzdeki yıl Frankfurt'ta değerli markaların olduğu bir yerde ürünümüzü tanıtacağız. İlk defa Chicago fuarına katılacağız. Hüseyin Çağlayan'la yeni bir tasarım yaptık, İngiltere'de lansman yapacağız. İnci hammaddesiyle üreteceğiz. Arzu Kaprol ile Türkiye'de tanıtım yapacağız.
Yeni açtığımız mağazalarla birlikte bu oran yüzde 35. Türkiye çok dinamik ve verimli bir ülke. Türkiye'ye inanıyoruz, yatırımlarımızı devam ettireceğiz. Yılı 1.1 milyar TL ciro ile kapatıyoruz.
İnci bizi inovasyonda farklı bir yere taşıdı. 30-40 yılda kat edeceğimiz yolu daha kısa sürede aldık. Aynı şeyi granit kaplama tencereyle de yaşadık. Lansmanını yaptığımızda tektik. Sonra başka firmalar taklit etmeye başladı. Bunlar da sizi uluslararası arenada farklı bir yere taşıyor.
100 bin takıma yakın ürün satıldı. İncilerin yüzde 10'u mücevherde. Yüzde 90'ı kozmetikte kullanılıyor. Şekli tam uygun olmuyor. Biz yüzde 90'lık bölümünü kullanıyoruz. Buna rağmen pahalı. Üretimi daha rasyonel hale getirdik ama yine buna rağmen maliyeti yüzde 35-40 daha yüksek.
10'DAN FAZLA TASARIMCI İLE ÇALIŞIYORUZ
10'un üzerinde tasarımcımız var. Dünyaca ünlü tasarımcılarla işbirliği yapıyoruz. Hüseyin Çağlayan, Arzu Kaprol, Aziz Sarıyer-Derin Sarıyer gibi isimler ekibimize katıldı.
2007'ye kadar yuvarlak yemek takımı satılıyordu. Daha sonra kare takımların satışı arttı. Dünyaya yayıldığımız ve her segmente hitap ettiğimiz için bu ay yuvarlağı çıkartıyoruz. Yurtdışında daha çok satılacak. Kare takımların üretimi de daha zor.
Çok fazla araştırma yaptırıyoruz. Tüketiciyi tanıdıkça yenilikler ortaya çıkıyor. Granitte seramik sıkıntısı gördük. Tüketicinin evine gittik. Seramiğin salçalı yemekler olduğunda ne kadar dayanıksız olduğunu gördük. Renginin değişmesine tanık olduk. Bu araştırmaların sonunda çıktı. Ürünü çıkarmadan önce mutlaka tüketiciye soruyoruz. Aynı anda 8-9 araştırma yapıyoruz.
HEDEF 2019'DA % 100 BÜYÜMEK
2019'da yüzde 100 büyüme hedefimiz var. Romanya, Polonya ve Almanya pazarında 12 yeni mağaza açacağız. Amacımız ilk başta yakın coğrafyada büyümek. Hayalimiz Amerika'da da olmak. Williams Sonoma ve Surlatable'nin karşısında mağaza açabilmek.
İnsanlarda Türk mallarına karşı bir teveccüh var. Sorun yaşamadık.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.