Anadolu’nun sofra haritasını çıkaracağız
300'ÜN ÜZERİNDE EVE GİTTİK
Pazarda genişleyerek değil derinleşerek büyümeyi hedefleyen bir markayız. Bunun için sofrayı bir araya getiren hikâyelerin bulunması ve algının detaylandırılması gerekiyordu. Anket yöntemi ile yapılan araştırmalar ihtiyacımızı karşılamıyordu. Bunun için Habitus Araştırma Şirketi ile "Türkiye'nin Sofra Kültürü'ne Antropolojik Bir Yaklaşım" araştırmasını yaptık.
11 ilde, 300'ün üzerinde kadının evine gittik. Sofralar hazırladık, altın günlerine katıldık, birlikte yedik içtik sohbet ettik.
Türkiye'nin sofra hazırlama anlarını, motivasyonlarını, biçimlerini görmek istedik. Her bölgeden şehirleri araştırmaya dahil ettik. Tüm bu çıktıları iş kararları süreçlerimize yansıtıp, derinlemesine büyüme stratejimizi gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz.
DOĞUDA KİŞİ SAYISI ÖNEMLİ
Kadınları bölgesel farklılıkları ve hassasiyetleriyle tanımamıza imkân sağladı. Önümüze çıkan ilk bulgu kadının misafirlikteki tatmin zinciriydi. Türkiye'de kadınlar sofranın öncelikle kendisinin içine sinmesini istiyor, gelen misafir üzerinde etki bırakmayı amaçlıyor ve bunların hepsini takdir edilmek için yapıyor. Ancak her bir şehirde ön plana çıkan ve kadının takdir edilmesini sağlayan baskın bir faktör var. Mesela Gaziantep, Hatay ve Adana'da en önemli konu misafirliğe gelen insan sayısı. Sofra ne kadar kalabalık olursa ev sahibinin takdir toplama olasılığı o kadar artıyor. Kayseri'de sofradaki yemek çeşidi ve emek ön plana çıkıyor. İstanbul, Malatya ve Bursa'da sofraya gösterilen özen yani tasarım ön planda. İzmir, Antalya, Trabzon ve Ankara'da ise sofrada geçirilen zamanın uzunluğu o misafirliğin ne kadar iyi geçtiğini ortaya koyuyor.
İL İL GEZİP SOFRA KURACAKLAR
Elimizde Türkiye'nin en kıymetli araştırmalarından biri var. Bu araştırmayı Karaca markasının tüketicisinin istek ve ihtiyaçlarına karşılık vermesi için kullanıp ticari değer yaratıyoruz. Fakat bunun sadece bu kapsamda kalmasını istemedik. SABAH gazetesi ile araştırma kapsamındaki her bir ili tek tek gezerek sofralar kurmaya karar verdik. Bu sofralara tarihçiler, sosyologlar, şefler ve o şehrin kültürü ile büyümüş insanları davet etmeyi planladık. Her bir şehirde araştırma ile ortaya çıkardığımız kendilerine özgü bu kültürel bulguların tarihsel, toplumsal, gastronomik boyutlarını işin uzmanlarıyla inceleyip gerçek yaşam hikâyeleri ile desteklenmesini amaçlıyoruz.
KİTAP ÇIKARACAĞIZ
Karaca markası olarak bu proje sonrasında Türkiye'ye miras kalacak bir referans kitap ortaya çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye'de sofra ve mutfak kültürünün bölgesel farklılıklarının bu kadar detaylı ortaya çıkarıldığı başka bir çalışma yok. Bu da bize toplumsal bir sorumluluk yüklüyor.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.