API petrol stoklarında beklenmedik azalış

Amerikan Petrol Enstitüsü(API) rakamları, ABD petrol stoklarının piyasaların beklemediği bir şekilde gerilediğini gösterdi. API tarafından hesaplanan ve enerji işlemcileri tarafından yakından takip edilen verilere göre, 28 Temmuz ile sona eren bir haftalık dönemde petrol stokları 15,4 milyon azaldı.

Oluşturma Tarihi 02 Ağustos 2023 10:00

Enerji piyasası işlemcileri 900 bin varillik bir düşüş bekliyorlardı. API verileri ile Nisan ayından bu yana ham petrol stoklarında net düşüş 27 milyon varile ulaştı.

API, benzin stoklarının 1,7 milyon varil, damıtılmış ürün stoklarının 512 bin varil azaldığını açıkladı.

Dünyanın en büyük petrol depolama merkezi ve ABD içindeki boru hatlarının kavşak noktası olan, WTI türü petrolün fiyatlandığı Cushing bölgesinin petrol stokları ise 1,8 milyon varil düşüş gösterdi.

ABD Enerji Bakanlığı(DoE) Enerji Bilgi Yönetimi (EIA) tarafından bugün açıklanacak petrol stoklarında ise düşüşün devam etmesi bekleniyor.

WSJ tarafından hazırlanan ankete göre, bir önceki hafta 0,6 milyon varil düşüş gösteren petrol stoklarının, 28 Temmuz ile sona eren haftada 1,3 milyon varil daha azalacağı tahmin ediliyor.

WSJ'nin anketinde benzin stok tahmini 1,3 milyon varil, damıtılmış ürün stok tahmini 0,1 milyon varil düşüş yönünde oluştu.

Ankette DoE'nin açıklayacağı kapasite kullanım oranının yüzde 93,4 seviyesinden yüzde 93,3'e ineceği tahmin edildi.

DoE stok verileri TSI 17.30'da açıklanacak.

İlginizi Çekebilir
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.