Salı 28.01.2014 00:00

2014 bilişim sektörünün yılı

2014’te yıldızı daha da parlayan bilişim sektörünün %10 büyümesi bekleniyor. Buna paralel istihdam da artacak.

Türkiye'de işsizlikle mücadele konusundaki çalışmalara rağmen, bu yıl işsizlik oranının yine iki haneli rakamlarda oluşması bekleniyor. Hızlı büyümesiyle işsizliği alt edebilecek en önemli sektör olarak da bilişim görülüyor. Bilişim sektörü bu yıl yüzde 10 büyürken, bilişimcilere de ihtiyacın o nispette artması bekleniyor.
Elemanonline.net Genel Müdürü Özlem Demirci Duyarlar, her sektörde bilişim alt yapısına ihtiyaç olduğunu, bunun da yoğun bir uzman arayışı ortaya çıkardığını söyledi. Duyarlar, "10 firmadan en az ikisi bilişimle ilgili uzman ya da nitelikli çalışan arayışında. Bu da bilişimin 2014'te en çok istihdam sağlayan alanlardan olacağını gösteriyor" dedi.
Duyarlar son yılların en popüler istihdam alanlarından olan bilişimde bilgisayar programcılığı, bilgisayar mühendisliği, veri tabanı ve yazılım uzmanlığının en çok aranan meslekler olduğunu söyledi.
Her geçen gün hem teknolojik hem sosyal gelişimler nedeni ile yeni iş alanları ve imkânları oluştuğuna dikkati çeken Duyarlar'a göre, birkaç yıl içinde Fason Yöneticiliği, İnternet Gazeteciliği, Mobil Uygulama Geliştirme, Risk Yöneticiliği ve İş Zekası Uzmanlığı gibi mesleklerin yıldızı parlayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.