Pazar 22.06.2014
Son Güncelleme: Pazar 22.06.2014

Kurumsal akademiler ortak akıl yaratmalı

Son 10 yıldır şirketlerin en büyük yatırımlarından biri kurumsal akademiler oldu. CCU Kurucusu ve Başkanı Coulon, "Akademilerin asıl hedefi şirket içinde ortak akıl yaratmaktır" dedi

Son 10 yıldır şirketlerin sözlüğüne kurumsal akademi terimi girdi. Çalışanlar için çeşitli eğitimlerin verildiği bu akademilerin başlangıç noktasını, işleyişini, amacını ve daha birçok konuyu Global Council of Corporate Universities (CCU) Kurucusu ve Başkanı Annick Renaud Coulon ile konuştuk.
Kurumsal akademilerin amacı nedir?
Kurumsal akademiler, eğitim sisteminin sektörel anlamdaki eksikliklerini tamamlamak amacıyla kuruldu. İlk kez 1980'lerde ABD'de ortaya çıkan bu akademiler, firmaların çalışanlarının mesleki okur-yazarlığı olmadığını fark etmeleriyle bir ihtiyaç olarak doğdu. Çalışanlar, yaptıkları işlerin gereklerini tespit edemiyorlardı. Bu anlamda kurumsal akademilerin kurulmasındaki ilk amacın çalışanlara işleriyle ilgili eğitim vermek olduğunu söyleyebiliriz.
Kurumsal akademilerin faydalarıyla ilgili bilgi verebilir misiniz?
Kurumsal akademilerin çalışanlara sağladığı faydalar iki farklı başlıkta incelenebilir. Bunlardan ilki, iş stratejilerini hayata geçirmek. Büyük kurumların iş stratejilerinde genellikle yönetici bazlı bir sistem mevcuttur. CEO'ların benimsediği politikalar çalışanlar tarafından izlenir. Kurumsal akademiler bu noktada, çalışanların bu iş stratejilerini benimsemesine yardımcı olur. Diğer yandan çalışanların bir kurum kimliği edinmesine de destek olur. Kurum kültürünün dinamiklerinin çalışanlara aktarılmasında önemli rol oynarlar.
Peki nasıl kurulurlar?
Aslında kurumsal akademilerin kurulması zorlu bir süreç. Öncelikle şirketlerin eğitim ihtiyaçlarının analiz edilmesi gerekiyor. Sonra vizyon- misyon oluşturma süreçleri başlar. Bu şekilde ilerleyen 18 basamak var. Elbette en önemli kriter, firmaların projeleri. Çalışanların ortak hedeflerine yönlenmeleri gerekiyor. Bu anlamda kurumsal akademilerin asıl hedeflerinin şirket içinde ortak bir akıl yaratmak olduğunu söyleyebiliriz. Kurumsal akademiler, sadece bireylere odaklanıyor. Aslında çalışanların hayatlarının doğru zamanında, doğru ihtiyaçlara yönelmenin önemini vurgulamamız gerek. Bu ihtiyaçlar bireysel de olabilir, kurumsal da. Ancak elbette, ikisini entegre etmek çok önemli.
Şirket içi eğitim ve kurumsal akademiler arasındaki farklar nelerdir?
Eğitim merkezlerinde öğretmen öğretir. Bu İngilizce'deki "Train" ile "Learn" kelimelerinin anlamı arasındaki farka benzer. Eğitim (train) ve öğrenim (learn) arasındaki fark, kurumsal akademiler ve şirket içi eğitim departmanları arasında belirleyici rol oynar.
HER ŞİRKETİN BİR EKO-SİSTEMİ BULUNUYOR
Kurumsal akademilerin çeşitlerinden bahsedebilir misiniz?
Sadece iş süreçlerini ya da çalışanları yönlendiren akademilerin yanı sıra, lider yetiştirenler, kariyer merkezleri, vakıf destekli olanlar, laboratuvarlar, kültürel destekler, saha içi uygulamalı öğrenme sağlayan akademiler de var. Ayrıca öğretmen-öğrenci eğitimi veren akademiler de bulunuyor. Her şirketin kendi eko-sistemi var ve kurumsal akademilerin buna göre oluşturulması gerekiyor.
CCU, BEŞ KITA 50 ÜLKEDE VAR
Her şirketin bir kurumsal akademisi olmalı mı?
Her şirketin ihtiyaçları doğrultusunda kurumsal akademiye sahip olması gerek. Örneğin Global CCU bünyesinde dünya genelinde 5 kıtadan 50 ülke bulunuyor. Büyük firmaların yanında orta ölçeklilerden bile kurumsal akademisi olan var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.