Pazar 17.08.2014
Son Güncelleme: Pazar 31.08.2014

İşte gelecek kaygısı paranın önüne geçti

Şirketler artık kalifiye elemanlarını sadece ücretle ellerinde tutamıyorlar. Çalışanlar BES, özel sağlık ve genel yaşam sigortası, kariyer planı ve kurum güvenirliği hususlarını kendilerine sağlayan şirketleri tercih ediyorlar

Verimli ve yüksek performansla çalışan şirketlerin arkasında işini seven ve çalışkan elemanlar var. Ancak bu kalifiye elemanları elinde tutmak isteyen şirketlerin 'yüksek ücret' kozu çoktan tarih oldu. Towers Watson'ın, 'Türkiye'de Çalışanları Motive Eden Faktörler' araştırmasına göre 'Şirketten ayrılma kararınızın en önemli faktörleri' sorusuna verilen cevapların ilk sırasında 2012'de baz ücret yer alırken bu yıl zengin iş içeriği birinci sıraya yükseldi. Baz ücret bu yıl dördüncü sıraya gerilerken kariyer gelişimi ve emeklilik yan haklar ise çalışanlar için ilk üçte yer aldı. Towers Watson Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) Ödül, Yetenek ve İK İletişim Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Chantal Free, çalışanları elde tutmak için baz ücretin bir gerileme yaşadığını, çalışanlar için geleceğe yönelik planlama ve beklentilerin öne çıktığını söyledi. "Çalışanlar artık mevcut dönemden çok geleceği düşünüyorlar. Bunun yanında kariyerde ilerleme ve kendilerini gösterebilme imkânlarının sunulması büyük önem taşıyor" dedi. Emeklilik yan hakları konusunun baz ücretin yerini aldığını dile getiren Free, "Emeklilik yan haklar kriteri Türkiye'de BES fonlarının önem kazanmasıyla yükseliş gösterdiği söylenebilir" dedi.
KADIN 'KARİYER' DİYOR
Türkiye'de kadın çalışanların kariyer gelişimini erkeklere göre daha ön planda tuttuğunu ifade eden Free, "Kadınlar şirket seçimi yaparken erkeklerden farklı olarak kariyer gelişimine, yöneticilere duyulan güvene ve kurumun imajına dahan çok önem veriyorlar" dedi. Free, erkeklerin ise baz ücret, emeklilik yan hakları ve fiziksel çalışma ortamını ön planda tuttuklarını dile getirdi.
TÜRKİYE'DE ÇALIŞANLAR KARİYER ODAKLI
Araştırmaya göre Türkiye'de çalışanlar iş güvenirliğini ön planda tutarken bu faktör dünyanın gelişmiş ülkelerinde alt sıralarda konumlanıyor. Türkiye ve dünya kıyaslamasında ise Türkiye'deki çalışanlar daha kariyer odaklı. Bu nedenle çalışanların güvenini kazanıp şirketin çatısı altına çekmek noktasında kurumsal kimlik, imaj ve repütasyon kritik önem taşıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.