Pazar 24.08.2014
Son Güncelleme: Pazar 24.08.2014

İş dünyası Y kuşağına 'canlı' bağlanacak

İşe başvuru yaptığı halde üşenip görüşmeye gitmeyen Y kuşağına canlı bağlantılı çözüm bulundu. Turkcell, Garanti, TEB, Akbank, Eczacıbaşı, Teknosa, Coca Cola İçecek, iş görüşmelerini canlı olarak yapmaya başladı bile

Şirketlerin en büyük problemlerinin başında Y kuşağı geliyor. Nedeni basit: Uzun yıllar çalışıp 50'li yaşlarında firmada üst düzey pozisyona gelen bir yönetici ile 20 yaşlarındaki yeni çalışmaya başlayan çalışan arasında tam 30 yıl fark var. Tabi bu fark hem bakış açısını, hem konuşma dilini hem davranışları hem de hayatta önem verilen konuları değiştiriyor.
BAHANELERE SON
İşte bu noktada şirketlerin en sık karşı karşıya kaldıkları sorunların ilk sıralarında iş görüşmeleri geliyor. Firmaların açık pozisyonlarına başvurup iş görüşmelerine üşendikleri için gelmeyen Y kuşağı için teknoloji devreye girdi. "İşyeri uzak, sabah uyanamadım, zaten işe almayacaklar' gibi bahaneleri bertaraf edip adaya ulaşmaya çalışan firmalar canlı bağlantı ile iş görüşmesi yapmaya başladılar. Turkcell, Garanti, TEB, Akbank, Eczacıbaşı, Deloitte, Coca Cola İçecek, Teknosa, Rönesans Holding, Joker şu anda sistemi kullanan firmalar. Elba Bilgi Teknolojileri'nin geliştirdiği ODTÜ Teknokent'te markalaşan TÜBİTAK destekli Yuzyuzeyiz. biz markasının oluşturduğu sistem hızla farklı sektörlere de yayılıyor. Firmanın ortaklarından Güçlü Özenci, video ile işe başvuru adımından sonra firmaların videonun gücünü daha fazla kullanmak istediklerini, bu talepten hareketle canlı iş görüşmesi sistemini oluşturduklarını söyledi. İşin yanında çok fazla staj başvurusu alan şirketlerin hem video bant kaydı hem de canlı bağlantı ile iş görüşmesi çözümlerini kullandıklarının altını çizen Özenci, "Eczacıbaşı staj için 3 bin 200, Turkcell 11 bin başvuruyu video kayıtlı CV'leri izleyip eledikten sonra asıl adaylarla canlı video mülakatı yaptı.

DAHA FAZLA ADAYA FIRSAT YARATILIYOR

Bu hızlı değerlendirme süreci ile daha fazla adayla görüşme imkânı doğduğunun altını çizen Güçlü Özenci, "Yapılan görüşmelerin hepsi kayıt altında olduğu için 3 ay önce görüşülen adayla ilgili bir şeyi unutmak ya da hatırlamamak mümkün olmayacak. Bu şekilde herkese eşit fırsat sağlanmış oluyor. Bir kişi günde 150 video izleyebiliyor. Hız üç katına çıkıyor" dedi.
GİZLİ GÖRÜŞMELER İÇİN DE ÇÖZÜM OLDU
Bu sistemin üst düzey yöneticilerle yapılan görüşmelerde de kullanmaya başlandığını dile getiren Özenci, "Akbank'ta çalışan bir üst düzey yönetici Garanti ile yapacağı iş görüşmesi için Garanti binasına gitmek, binada gözükmek istemiyor. Böyle durumlarda da canlı bağlantı çözümünü kullanıyoruz" dedi. Firmaların Skype gibi bir çözümü marka prestijini sarsacağı için kullanmaktan kaçındığını ifade eden Özenci, "Bu görüşmelerde firmanın logosu ekrana yansıyor. Ayrıca tüm videolar kayıt altında olduğu için İK yöneticisi örneğin satın alma ile ilgili düşündüğü bir adayın videosunu o departmanın yöneticisiyle paylaşabiliyor" diye konuştu.
MALİYETİ DÜŞÜRÜYOR
Bu sistem şirketler için ayrıca maliyetlerin düşürülmesi anlamına da geliyor. Bir şirket toplu mülakat için şehir dışında bir otel kiralıyor. Oraya çağırdığı adayların yemek, çay kahve giderlerinin yanı sıra firmadan görüşmeye giden birkaç yönetici için de uçak ve konaklama masrafı işin içine dahil edildiğinde maliyet ciddi boyutlara ulaşıyor. Görüşmeye gelen kişilerin yol paralarını ceplerinden ödemeleri de cabası. Öyle ki toplam maliyet bir adayın yıllık maaşının yüzde 10'una denk gelirken kurulan sistemle bu oran yüzde 1'e düşüyor. Dolayısıyla canlı video sistemi iki taraf için de maliyetleri ortadan kaldırmış oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.