Giriş Tarihi: 28.9.2014

Açık ofise ilk itiraz orta kademeden geldi

JLL, yeni ofisinde bütün yönetici odalarını kaldırdı. Yıllarca kendi odası olsun diye bekleyen orta kademe yöneticiler ise ilk itiraz edenler oldu

Uluslararası şirketlere ofis kiralama danışmanlığı yapan JLL, 13 değişik ofisi inceledikten sonra Etiler'de bin 400 metrekarelik alanda, 700 bin liranın üzerinde yatırım yaparak yeni işyeri kurdu. Ofis içinde direktörler ve İK hariç bütün yönetici odaları kaldırıldı. Leed sertifikalı ofis, kiralama yapılan uluslararası şirketlere örnek olacak standartlara ulaşsa da orta kademe yöneticileri memnun etmedi. Nedeni açık: Yıllarca çalışıp kendi odasına ve masasına ulaşma hayali kuran orta kademe yöneticinin artık hayalini kurabileceği ne bir odası ne de bir masası var. JLL Türkiye Kurumsal Çözümlerden Sorumlu Direktörü Ümit Kurt, "Orta kademe bu değişime tepki gösterdi ama dünya bu ofislere geçiyor. Değişim kaçınılmaz. Yakında direktör odaları da kalkacak" diyor.

KİMSENİN YERİ KALICI DEĞİL
Ofiste hiçbir masa kalıcı değil. Öyle ki, JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş değişen ofis mantığını anlatmak için "Kimsenin yeri kalıcı değil" deyince çalışanlar arasında ufak bir tedirginlik yaratmış. Tabii durum daha sonra açığa kavuşmuş. Çalışanlar arasında eşitliği sağlamak adına ofiste hiçbir masa ve sandalye kişiye ait değil. Her hafta farklı masada çalışmak mümkün. Ümit Kurt özellikle krizden sonra ofis alanlarına maliyet odaklı bakıldığını, küçük alanlarda çok insan çalıştırıldığını belirtiyor. Ancak dar alanlarda çalışan verimliliği düşünce işler zora girmiş. Özellikle Y kuşağını şirkette tutmak için çalışma ortamının çok önemli olduğunu dile getiren Kurt, "Yenilik ve teknoloji meraklısı, sorgulayan, şirket sadakatı daha zayıf Y kuşağına hitap edecek ortam yaratmak mühim. Biz de böyle bir ofis tasarladık" diyor.
1. Açık ofis konsepti
Direktör odaları ve İK odası hariç bütün ofis, açık ofis konseptinde çalışıyor.
2. Hot desk kullanımı
"Hot desk"ler günlük olarak kullanılan çalışma masaları. Ofiste toplam 13 kişilik "hot desk" oturma sistemi var. Misafirlere ve sahada çalışanlara tahsis ediliyor. Gün sonunda masalar toplanıp ertesi güne hazır hale getiriliyor.
3. Kablosuz görüntüleme sistemi-
Toplantı salonlarında kablo kullanımı azaltılarak görüntüler kablosuz ağ üzerinden perdeye ya da ekrana aktarılıyor. Tek tuşa basarak salon perdelerinin kapanması, ışıkların yanması, projektör perdesinin tavandan aşağıya inmesi ve kablosuz giriş kodunu yansıtması sağlanıyor.
4. Telefon odaları
Ofiste 7 ayrı telefon odası var. Bu odalar özel telefon görüşmeleri ve telekonferanslar için ayrılmış. Açık ofis konseptinde diğer çalışanları rahatsız etmeden çalışmak için düşünülmüş olan odaları en fazla 1.5 saat kullanmak mümkün.
5. Toplantı odası rezervasyon sistemi
"EVOKO Toplantı Odası Rezervasyon Sistemi" ile outlook takvimlerine işlenen toplantılar için rezerve edilen toplantı salonlarının girişinde yer alan panellerde, toplantı saati, kimin tarafından rezerve edildiği ve toplantı ismi gibi detaylar yer alıyor. Ayrıca panelin çerçevesinin rengi salon meşgul olduğu zamanlarda kırmızı ve müsait olduğu zamanlarda yeşil renkte yanıyor.
6. Kafeterya alanı
Dinlenme, yemek yeme ve hobi alanı olarak kullanılan kafeteryada, mikrodalga fırın, buzdolabı, bulaşık makinası ve kahve makinaları ile televizyonlar, DVD oynatıcı ve langırt bulunuyor. Kafetarya alanının girişinde bulunan kütüphanedeki kitapları herkes ödünç alabiliyor.
7. Işıklar Çalışma
alanlarındaki ışıklar "varlık sensörü" ile çalışıyor. Gün ışığına göre kendini ayarlayan ışıklar, kimse olmadığında otomatik olarak kapanarak enerji tüketimini azaltıyor.
8. Müzik
Ofiste merkezi sistem ile her zaman müzik çalıyor. Müziklerle, çalışanların motivasyonun artması ve daha enerjik bir çalışma ortamının sağlanması amaçlanıyor.

9. Ofis mobilyaları

Çalışma alanlarında ve toplantı odalarında bulunan yeni tasarım ergonomik sandalyeler çevre dostu. Yine çevre dostu olan halılar, antibakteriyel özellikte oldukları için koku yapmıyor. Ayrıca anti-statik, leke tutmama ve alev almama sertifikalarına sahip. Ofiste boş duvarların bazıları yazı tahtası olarak, diğerleri ise vestiyer ve kargo dolabı olarak kullanılıyor. Böylece boş alanlar değerlendiriliyor.
10. Tech Cafe
Projelerin daha iyi tanıtılması amacıyla Tech Cafe'de bulunan sunucuya bağlı olan 65" ekran, dokunmatik ekranlı masalar ve iPad bankı çalışanların kullanımına açık.
11. Sosyal sorumluluk köşesi
Çalışanların sosyal sorumluluk projelerine katılabilmeleri ve yardım amaçlı giyim eşyası, oyuncak, kitap, kırtasiye malzemeleri toplayabilmeleri için sosyal sorumluluk köşesi oluşturuldu.
Beyin fırtınası istiyorlar
Yaptıkları işgücü verimliliği raporuyla ilgili bilgi veren Kurt, "Çalışanların yüzde 74'ü şirket verimliliğinin artması için beyin fırtınasının en etkin yöntem olduğunu düşünüyor ancak sadece yüzde 24'ü bu etkinliğe katılabiliyor. Çalışanlar arası etkinliği maksimum seviyeye çıkarmak şirketlerin büyük bir bölümü 8-10 katlı binalardan 2-3 katlı ofislere geçiyor" dedi.
Kafe alanı olan geniş ofisler tercih sebebi
Şirketlerin kafede harcanan zamanın kıymetini anladıklarını dile getiren Avi Alkaş, çalışanların kafede de biraraya geldiklerinde iş konuştuklarını ve yaratıcılıklarının arttığını söyledi. Trende paralel olarak ofislerde teras ve cafe alanlarının genişlediğini belirten Ümit Kurt ise, bu alanları geniş olan ofislerin kiralamada tercih edildiğini kaydetti.
2017 direktörler toplantısı İstanbul'da
Avi Alkaş, geçen yıl 26 EMEA bölgesinde Türkiye'nin kârlılığın ciroya oranında ilk sıraya yerleştiğini söyledi. Bu sonucun Türkiye'ye yatırım olarak döndüğünü belirten Alkaş, 2017 JLL direktörler toplantısının da İstanbul'da yapılmasının kesinleştiğini söyledi. Alkaş, "70-80 ülkeden gelecek 600 tepe yönetici İstanbul'u gezecek. İstanbul bu ülkelerde öne çıkacak" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.