Pazar 25.01.2015

E-itibar temizliği

Sosyal medya, site ya da portallarda iftiraya uğrayan şirketler, itibarlarını korumak için reklam bütçelerine e-itibar temizliğini eklediler. Haklılıklarını yasal olarak ispat eden şirketler, çıkan negatif haberleri sildiriyorlar

Aylık 310 milyona yakın tweet'in atıldığı Türkiye'de şirketlerin itibarı sosyal medya aracılığıyla tehlikeye girince kesenin ağzı açıldı. Şirketlerin eleman alımlarında bile CV yanında adaylarını Google'dan arama oranları yüzde 35'e çıkınca bu iş yeni bir sektör yarattı. Şirketler hakkında haksız yere negatif yazılar yayınlayan site, blog ve platformları bulup gerektiğinde sildiren gerektiğinde ise kontrol altına alan e-itibar yöneticileri reklam bütçelerine girdiler.
KARARI %50 ETKİLİYOR
Türkiye'de dev holdinglere e-itibar yöneticiliği hizmeti verdiklerini dile getiren ABD merkezli Rubbit'in Genel Müdür Yardımcısı Emre Teker, "İnşaat ve gıda gibi sektörlerde aslı olmayan iflas söylentileri bile şirketleri iflasa sürüklemeye yetiyor. İnternette çıkan haber ya da yazılar satın alma kararını en az yüzde 50 oranında etkiliyor. Şirketler yalan haberleri sildirmek için haber başına 400-800 lira ödüyor" dedi.
YÖNE TMEYEN PARA KAY BEDER

Rekabetin yoğun olduğu sektörlerde bazı sitelere para karşılığında yalan haber yaptırıldığını vurgulayan Teker, e-itibar temizliğinin 2015'te reklam bütçelerinin yarısını alacağının altını çiziyor ve ekliyor: "İnternette 1 milyon takipçisi olan bir blogger'ın attığı bir tweet günde 20 bin like alıyor. 300 bine yakın kişi tweet'i okuyor. Durum böyle olunca hakkınızda yazılan negatif yazı itibarınızı yerle bir edebiliyor. Olumsuz içeriği internetten kaldırmazsanız sonsuza kadar orada durur." Bu alanı kontrol altında tutmayan şirketlerin para kaybedeceğini belirten Teker, sosyal medyada viral ve gizli reklam döneminin başladığını kaydetti.
10 MİLYAR KULLANICIYI TAKİP EDEMEZSİNİZ
Mantis'in Satış Müdürü Savaş Çalımlı ise, "10 milyar kullanıcıyı takip etmeniz mümkün değil. O yüzden bu işi profesyonel şirketler üstlenmeye başladı. Geçen yıl sosyal medya kullanan kişi sayısı 1.8 milyara çıktı. Bu internet kullanımına göre 3 kat hızlı artış demek. İnsanlar günde 2.40 saatlerini sosyal medyada geçiriyor. Dolayısıyla bu platformdaki veri akışını kontrol altına almak için şirketler bütçelerinden ciddi rakamlar ayırmaya başladı" dedi.
İŞE ALINACAK ADAY GOOGLE'LA
Yapılan araştırmalara göre şirketler işe alım için görüştükleri her 10 adaydan 8'ini Google üzerinden arıyor. Google'ın açıkladığı verilere göre bu oran yüzde 35. Yani artık işe alımlarda sadece CV yeterli değil. Örneğin CV'si muazzam olan bir kişi hakkında arama yaptığınızda 'zimmetine para geçirdiği iddiası' ile karşılaşmanız durumunda o kişiyle ilgili kararınız nasıl olurdu?
YURTDIŞI BAĞLANTILI SİTELERDE MUHATAP BULUNAMIYOR
Vas Bilişim Teknolojileri Kurucu Ortağı Ömer Ersöz, merdivenaltı çalışan şirketlerin Çin'deki data center'lar üzerinden site kurduğunu, bağlantısı Çin'de olan siteyle ilgili muhatap bulamayan firma yetkililerinin ciddi sorun yaşadıklarını söyledi. "Bu durumda firmanın yetkilileri host'un bulunduğu ülkede bu işlerle ilgilenen danışmanlarla çalışmaya başlıyor. Bu şekilde negatif haber sildiriliyor" diyen Ersöz, her sitenin bağlı olduğu bir data center bulunduğunu, iftiraya uğradığını hukuki yollarla ispat eden şirketlerin bu data center'larla iletişime geçip haberi kaldırabildiğini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.