Pazar 15.02.2015

Şirketler 'Oyun'a getiriyor!

Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, "Şirketler sıkıntılı dönemlerde özel sigorta gibi kalemlerden kısıp sosyal aktivite bütçelerine dokunmuyor. Motivasyonu yüksek tutup verimi artırmaya çalışıyorlar" dedi

İnsan Kaynakları departmanlarının en fazla mesai harcadıkları işlerin başında çalışanların motivasyonunu artıracak sosyal aktiviteler geliyor. Tiyatrolar, korolar, eğitici atölyelerle çalışanların havasını değiştirmeye çalışan şirketler ise olası bir maddi sıkıntı anında bir yandan çalışanın moralini yükseltip bir yandan da daha önce sağladıkları yan haklardan kısıntıya gidiyorlar.
EN ÇOK ÖZEL SAĞLIK KESİNTİSİ YAPILDI

Kariyer.net ve Method Research Company'nin yaptığı Türkiye İK Kıyaslama Raporu'nda geçen yıla oranla üst düzey yöneticilere tanınan yan haklar içerisinde bulunan özel sağlık sigortasında 4, araçta 1, yüksek limitli kredi kartında 6, şirket hisse paylaşımında ise 9 puanlık düşüş var. Yol yardımı 5, sosyal aktivite yardımı ve telefon 1 puan artmış. Orta kademe yöneticilerde yol yardımı 3 puan artarken sosyal aktivite yardımları stabil kalmış. Ancak özel sağlık sigortasında 14, telefonda 9, şirket hisse paylaşımı ve araçta 3 puanlık bir düşüş söz konusu. Alt kademe yöneticilerde ise araçta 4, telefonda 2 puan artış yaşanırken sosyal aktivite yardımları stabil kaldı. En büyük düşüş ise 16 puanla özel sağlık sigortasında oldu. Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, "Şirketler sıkıntılı dönemlerde araç, telefon, özel sigorta gibi kalemlerden kısıp sosyal aktivite bütçelerine dokunmuyor. Bu şekilde motivasyonu yüksek tutup verimi artırmaya çalışıyor" diye konuştu.
ŞİRKET İÇİ TERFİLER SINIFTA KALDI
Şirket içi terfi etme yıllarına bakıldığında; üst düzey yöneticiliğe terfilerde 7 yıl, orta düzey yöneticiliğe terfilerde 5 yıl ve uzman/ uzman yardımcılığına terfilerinde 3 yıl olduğu görüldü. Azoz, "Araştırmadan çıkan sonuçlar da gösteriyor ki kurum içi terfiler istenen seviyede değil. Şirketler hâlâ rakiplerden eleman ve yönetici alıyor" dedi. İşten ayrılanları yeniden işe alırım diyenlerin oranı ise yüzde 72. Ancak bunu uygulamada gerçekleştirenlerin çok az olduğunu dile getiren Azoz, "Görüşmelerimizde bu soruyu sorduğumuzda genellikle hayır cevabını alıyoruz ama araştırmada büyük bir çoğunluk evet demiş" diye anlattı.
ZAMLARI OCAK'A YETİŞTİRENE HELAL OLSUN
Araştırmaya göre yıllık zam dönemi olarak ocak ayı cevabını verenlerin oranı yüzde 62. Ancak Method Research Genel Müdürü Selçuk Kılıç, "Ocak ayına ücret artışlarını bitiren bir firma görmedik. Genellikle mart ayına sarkar. Haziran'a bile kalan var. Ocak ayında ücret zamlarını bitiren firmaya bravo" dedi. Araştırmaya göre ücret yönetiminde performans ve enflasyon baz alındı. Geçen yıla göre ücret araştırmaları, pozisyon değerlendirme sistemi ve enflasyonda yüzde 14 puan artış oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.