Pazar 15.03.2015

Çalışanı 'oyun' motive ediyor

Şirketlerin çoğunlukla da bankaların çalışanlarına verdiği eğitimleri zorunlu hale getirmesi bazı sorunları da beraberinde getirdi. Öyle ki çalışanlar için eğitim saatleri; çay-kahve içme, işten kaçma, kafa dinleme anlamına gelmeye başladı. Bu açığı gören yazılımcıların geliştirdiği ve ilk kez ABD'de ortaya çıkan oyunlaştırma tekniğinin kullanımı özellikle uzaktan eğitim alanında hızla yükseliyor. Uzaktan eğitim firması Einstein'ın Genel Müdürü Mert Kestek, bir oyun üzerinde kurulan eğitimin daha verimli ve keyifli olduğunu, özellikle uzaktan eğitimde oyunlaştırmanın çok tercih edildiğini kaydetti. "Talebe rağmen Türkiye'de 10 tane oyunlaştırma firması yoktur" diyen Kestek, en fazla projeyi finans ve perakende sektörlerine çalıştıklarını öyle ki emlakçılara bile Facebook tabanlı oyun hazırladıklarını dile getirdi.
En çok talep oryantasyon eğitimine
Oyunlarda seslendirme yaptıklarını ve en çok oryantasyon eğitimleri için oyunlaştırmanın talep edildiğini dile getiren Kestek, çalışanları ağırlıklı X ve Y kuşağı olan firmaların bu işe önem verdiğini ifade etti. Örneğin oyun oynayan bir satış danışmanının her doğru satış adımı için puan topladığını, her hatasında ise oyunun başa döndüğünü belirten Kestek, bazen de oyun sırasında ekranda bir soru belirdiğini bu şekilde alınan cevaba göre verilen eğitimin başarılı olup olmadığının ölçüldüğünü söyledi.
Zamandan yüzde 40 tasarruf sağlıyor
E-learnIng'de zamandan da yüzde 40 oranında tasarruf edildiğinin altını çizen Kestek, direkt ihtiyaca yönelik uygulamalar olduğu için maliyetin de daha düşük olduğunu, çok yalın bir eğitimin 5 bin liraya mal edildiğini ifade etti. Şirketlerin ellerindeki eğitim dokümanlarını kendileriyle paylaştıklarını ve yazılım ekibinin bu dokümanları uzaktan eğitim haline getirdiklerini vurgulayan Kestek, uzaktan eğitim pazarının ise bu yıl sonunda 2.8 milyar dolara ulaşmasını öngördüklerini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.