Pazar 24.05.2015

'İş görüşmesi değil sırat köprüsü'

Doğru işe doğru insan yerleştirmenin maliyeti giderek artıyor. Adaylar artık testler, oyunlar, simülasyonlar ve kompleks algoritmalarla seçilecek

Firmaların en yüksek bütçe kalemlerinden biri işe alımlar. Açık pozisyona uygun çalışan bulmak için birebir görüşmelerden psikolojik testlere, vaka çalışmalarından referans ve tecrübeye kadar pek çok veriyi değerlendirmeye alan insan kaynakları (İK) departmanları, istedikleri verime ulaşamayınca yani doğru insanı doğru işe yerleştirememenin maliyeti yükselince değerlendirme kriterlerini mercek altına aldılar.
SONUÇLAR CV'YE EKLENECEK
LC Waikiki'nin davetlisi olarak Bilgi Üniversitesi'nde konuşma yapmak üzere Türkiye'ye gelen Colorado State Üniversitesi'nin İK alanında uzman profesörü George Thornton III, değerlendirme araçlarının, bireyler için de ulaşılabilir olacağını, bireylerin bu değerlendirmelerin sonuçlarını kendi CV'lerinde veya iş başvurularında kullanabileceğini belirtiyor. Bu noktada teknoloji daha fazla işin içine girecek.
HERKES KULLANABİLECEK
Thornton'a göre en sorunlu model yapılandırılmamış iş görüşmeleri ile kişilik testleri. Bu testlere girenler sosyal olarak kabul gören cevaplar vermeye meyilli oldukları için gerçeği yansıtmayan cevaplar verebiliyorlar. Thornton, el yazısı ile gerçekleştirilen değerlendirmeler ile yalan dedektörü ve uyuşturucu testinin de güvenilir ve geçerli olmadığının altını çiziyor. LC Waikiki Yetkinlik Değerlendirme Uzmanlık Merkezi Müdürü Mehmet Sürmeli ise teknolojinin değerlendirme merkezlerinin içerisinde daha sık kullanılacağını, sadece testlerin değil, bazı rol oyunlarının, simülasyonların, geri bildirim seanslarının, puanlama ve raporlama sistemlerinin de online sistemler üzerinde ve kompleks algoritmalarla yapılacağını söyledi. Bugün sadece organizasyonlar tarafından İK süreçlerinde kullanılan değerlendirme merkezi uygulamalarının, isteyen herkes tarafından bireysel olarak da kullanılabileceğini, satın alınabileceğini, hatta bununla ilgili ciddi bir pazarın oluşacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.