Son Güncelleme: Pazar 28.06.2015
Eleman hırsızlığına 'mesleki etik' çözümü
Adil Işık Group liderliğinde toplanan perakende sektörünün İK uzmanları, "Hepimiz birbirimizin elemanlarını çalıyoruz. Mesleki etik kuralları getirilmeli. Bu sıkıntı ancak bu şekilde çözülür" görüşünde birleşti
Altın ye rine ücret artışı
Adil Işık Group İK yöneticisi Asım Eren ise, mesleki etik kurallarının yanı sıra oryantasyon eğitimlerinin daha etkin olması için teknolojiyi kullanmak gerektiğini, bunun yanında çalışanların performanslarını artırmaya yönelik verilen ödül sisteminin 'rüşvet' gibi algılanmasının ortadan kaldırılması gerektiğine vurgu yaptı. Eren, "Biz şirkette bu uygulamayı kaldırdık. Ucunda maddi havuç olan satışlar alışkanlık yaratıyor. Örneğin kotayı aşana altın vermek gibi... Bir kere ödül vermediğinizde çalışan şikayet etmeye zamanla da başka firmalara bakmaya başlıyor. Bu tip uygulamalar yerine performansına dayalı ücret artışları daha etkili olur" diye konuştu.
Geleneksel hale gelecek
Perakendeciliğin ilk önemli adımının markayı temsil eden kişilerden geçtiğini ve müşteri ile kurulan iletişimde güler yüzlü yaklaşımın çok önemli olduğunu belirten Adil Işık Gruop Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zehra Işık, "Devamını getireceğimiz bu toplantıların ilkinde, çalışanların işe nasıl doğru şekilde adapte edilmeleri gerektiği, performanslarını nasıl en etkin bir şekilde geliştirebileceklerini, çalışanın aidiyet duygusunun nasıl oluşturulacağı üzerinde durduk" dedi.
Çalışan eğitimi akıllı telefonlara indi
Ziylan İK yöneticisi Tuba Erkoç, hem zaman alan hem de ciddi işgücü maliyetlerine neden olan eğitimleri mobil cihazlara aktarmaya hazırlandıklarını söyledi. Özellikle satış danışmanlarının cep telefonlarına indirilen bir uygulamayla eğitimlerini akıllı cihazları üzerinden alacak bir altyapı hazırladıklarını ifade eden Erkoç, "Teknik bilgiler, ürün görselleri, vitrin yerleşimleri... Satış danışmanlarının alması gereken bütün eğitimlerin tamamı mobil olarak verilebilecek" dedi. Kiğılı İK yöneticisi Yeşim Akdeniz ise oryantasyon süreçlerini mobile aktardıklarını ve yüzde 38 oranında çalışan sirkülasyonuna ulaştıklarını kaydetti.
Maliyet yüzde 40 azaldı
Saat&Saat İK yöneticisi Zeynep Akkuş ise, mobil uygulamaya 2 yıl önce geçtiklerini belirterek şunları söyledi: "Yeni jenerasyon daha çok görsel ve işitsel eğitimi tercih ediyor. Biz de bu modele geçtik. Örneğin bir saat kayışı ya da pili nasıl değiştirilir ile ilgili videolar hazırladık. Bu şekilde hem daha hızlı öğreniyorlar hem de raporlamalarını daha hızlı yapabiliyorlar. Maliyetleri de yüzde 40 oranında düşürdü. Geçen yıl yüzde 67 olan çalışan sirkülasyonu bu yıl yüzde 45'e indi."
EN SON HABERLER
- 1 Yeni Malatyaspor'da sözleşmesi sıkıntısı! 10 futbolcu...
- 2 70 bin kişilik çalışan ordusu
- 3 Siemens Ar-Ge’de kadın harekâtı
- 4 Geleceğin şefleri yetişiyor
- 5 Duygusal zekâ sahnede
- 6 Atamalar
- 7 Geleceğin veri bilimcileri ING’den çıkacak
- 8 Genç yetenekler Türk Telekom’da START verdi
- 9 Atamalar
- 10 İşe gitmeden yıllık 800 bin $ kazanıyorlar