Y kuşağını anlayamayan Z'ye dokunamayacak
Avusturyalı pazarlama uzmanı Emarsys'in Türkiye Müdürü Murat Erdör, Y kuşağını anlama formülünü açıkladı. Erdör'e göre kalıcı başarı için Y'yi çözmek gerek
Markaların Y nesline eğlenceli alışveriş imkânı sunması önem taşıyacak.
Sosyal medya, web siteleri, arama motorları, arkadaşların önerileri, aile ve ürün inceleme web siteleri, Y kuşağının satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin başında geliyor.
Y kuşağı üyelerinin yüzde 50'si arkadaşlarının onaylamadığı bir ürün ya da hizmeti satın almayacaklarını belirtiyor.
Yüzde 95'i düzenli olarak akıllı telefon kullanıyor ve internette diğer kuşaklardan çok daha fazla zaman harcıyor. Bu oranlar, mobil web sayfası ve mobil aplikasyonlara sahip olan şirketlerin ve markaların rekabette öne çıkacağını gösteriyor.
Teknoloji ve bilgiye hâkim oldukları için sürekli sorguluyor, araştırıyorlar.
Deneyimledikleri ürün ya da hizmetler hakkında yorum yaparak şikâyet ya da memnuniyetlerini belirtmeyi seviyorlar.
E-posta ve SMS ile iletişim kurmayı yüz yüze görüşmeye tercih ediyorlar. Dolayısıyla, kişiye özel iletiler gönderen markalar müşteri bağlılığı yaratacak.
Fikirlerine değer verildiğini görmek Y kuşağının kalbini kazanmak önem taşıyor.
Herhangi bir markanın online satış özelliğinin bulunmamasını büyük eksiklik olarak görüyorlar.
Özgür ve dahil edildiğini hissettiren, çok yönlü, basit, net, kolay anlaşılır, dürüst, şeffaf, samimi ve faydacı yaklaşımlar, onlara dokunan noktalar.
EN SON HABERLER
- 1 Yeni Malatyaspor'da sözleşmesi sıkıntısı! 10 futbolcu...
- 2 70 bin kişilik çalışan ordusu
- 3 Siemens Ar-Ge’de kadın harekâtı
- 4 Geleceğin şefleri yetişiyor
- 5 Duygusal zekâ sahnede
- 6 Atamalar
- 7 Geleceğin veri bilimcileri ING’den çıkacak
- 8 Genç yetenekler Türk Telekom’da START verdi
- 9 Atamalar
- 10 İşe gitmeden yıllık 800 bin $ kazanıyorlar