Pazar 12.07.2015

Y kuşağını anlayamayan Z'ye dokunamayacak

Avusturyalı pazarlama uzmanı Emarsys'in Türkiye Müdürü Murat Erdör, Y kuşağını anlama formülünü açıkladı. Erdör'e göre kalıcı başarı için Y'yi çözmek gerek

Pazarlama alanında çözümler sunan Avusturya merkezli Emarsys'in Ülke Müdürü Murat Erdör, iş dünyası ve markalar için büyük önem taşıyan ve 2020 yılı itibarıyla harcama gücünün büyük bölümüne sahip olacak Y kuşağının davranış kalıplarını ve beklentilerini açıkladı. Erdör, Y neslinin davranışlarını, özelliklerini ve beklentilerini anlayamayan şirketlerin, teknoloji dünyasının içine doğan Z kuşağına dokunamayacağını ifade etti. Erdör, Türkiye nüfusunun yüzde 35'ini oluşturan Y kuşağı tüketicilerinin öne çıkan yaklaşımlarını şu şekilde sıraladı:

Markaların Y nesline eğlenceli alışveriş imkânı sunması önem taşıyacak.
Sosyal medya, web siteleri, arama motorları, arkadaşların önerileri, aile ve ürün inceleme web siteleri, Y kuşağının satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerin başında geliyor.
Y kuşağı üyelerinin yüzde 50'si arkadaşlarının onaylamadığı bir ürün ya da hizmeti satın almayacaklarını belirtiyor.
Yüzde 95'i düzenli olarak akıllı telefon kullanıyor ve internette diğer kuşaklardan çok daha fazla zaman harcıyor. Bu oranlar, mobil web sayfası ve mobil aplikasyonlara sahip olan şirketlerin ve markaların rekabette öne çıkacağını gösteriyor.
Teknoloji ve bilgiye hâkim oldukları için sürekli sorguluyor, araştırıyorlar.
Deneyimledikleri ürün ya da hizmetler hakkında yorum yaparak şikâyet ya da memnuniyetlerini belirtmeyi seviyorlar.
E-posta ve SMS ile iletişim kurmayı yüz yüze görüşmeye tercih ediyorlar. Dolayısıyla, kişiye özel iletiler gönderen markalar müşteri bağlılığı yaratacak.
Fikirlerine değer verildiğini görmek Y kuşağının kalbini kazanmak önem taşıyor.
Herhangi bir markanın online satış özelliğinin bulunmamasını büyük eksiklik olarak görüyorlar.
Özgür ve dahil edildiğini hissettiren, çok yönlü, basit, net, kolay anlaşılır, dürüst, şeffaf, samimi ve faydacı yaklaşımlar, onlara dokunan noktalar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.