Pazar 02.08.2015

6 ayda 40 bin lira tasarruf edecek

Firmalar artık dijital işe alma sistemlerine geçiyor. Online iş görüşmesiyle mayıstan beri 300 kişiyi işe alan Ziylan, seyahat masraflarında 40 bin TL tasarruf etmeyi planlıyor

Farklı sektörlerde hızla büyüyen ve ciddi işe alım yapan firmalar teknolojiye düşkün Y jenerasyonuyla birlikte işe alım süreçlerini dijital platformlara kaydırıyorlar. Ayakkabı sektörünün en hızlı büyüyen markalarından Ziylan Grubu da mayıs ayından beri işe alım süreçlerini online olarak da yürütmeye başladı. Ziylan Grup İK Direktörü Ayça İşbilir, ocak ayından bu yana bin 881 kişiyi işe alan grubun 300 kişiyi online işe alım görüşmeleriyle istihdam etmeye başladığını söyledi. "Bin 881 kişiyi işe almak demek bu rakamın ortalama 5 katı kadar adayla görüşmek anlamına geliyor. Ziylan'ın çok hızlı büyüyen bir grup olduğunu düşünürsek bu sürecin sürdürülebilir olması gerekiyordu" diyen İşbilir, böyle bir büyümeye manuel sistemlerin yetmesinin mümkün olmadığını dolayısıyla dijital platforma geçmeye karar verdiklerini dile getirdi.
ONLİNE MÜLAKAT YAPIYOR

Şu anda hem işe alım siteleri hem de sosyal medya araçları Facebook, Twitter ve Linkedin üzerinden aday taraması yapabildiklerinin altını çizen İşbilir, "Yaklaşık 10 kişilik bir işe alım ekibiyle bu süreci hayata geçiriyoruz. Adayla canlı olarak görüşebildiğimiz gibi adayın videosunu da izleyebiliyoruz. İşle ilgili yöneticiyle de bu videoyu paylaşıyoruz ki birlikte çalışacağı adayı daha yakından tanıyabilsin" dedi. Niğde, Diyarbakır ya da Urfa gibi şehirdışı mağazalara alınacak personeli İstanbul'a çağırmak ya da o şehirlere gidip görüşmek yerine online olarak görüşme yaptıklarını, bunun her iki tarafı seyahat masrafı külfetinden kurtardığını dile getiren İşbilir, "Bir mağaza açma öncesinde adaylarla video portal aracılığıyla görüşerek herhangi bir yolculuk yapmadan onları biraz tanımış oluyoruz. Adaylarla çoklu mülakat yapmamız gerektiğinde de yine bu platformu kullanıyoruz. Bu, seyahat masraflarımızda inanılmaz bir verimlilik sağlıyor. 1 yılda 40 bin liralık seyahat masrafından tasarruf edeceğimizi öngörüyoruz" diye konuştu. Aynı ekran üzerinden 5 yöneticinin tek bir adayla da mülakat yapabildiğini vurgulayan İşbilir, "1 adayla 2-3 görüşme yerine tek seferde 2-3 adayla görüşebiliyoruz" dedi.
İNFOGRAFİK İLANLARLA ELEMAN ARIYORUZ
Artık geleneksel ilanlarla aday aramak yerine daha vurucu, yeteneği cezbedecek, cazip ilanlar çıkmaya başladıklarının altını çizen İşbilir, "Bölge satış müdürü ilanımıza bu yolla 1 ayda 2 bin 800 başvuru aldık. Rekor bir başvuru bu. Artık standart bir rol tanımı vermek istemiyoruz. Son 4 ayda çıktığımız 10 ilanı bu şekilde çıktık. İnfografikle çıktığımız ilanlar bunlar" diye bilgi verdi. Bu ilanlara başvuran adayların ilk aşamayı da geçtiğini ifade eden İşbilir, "Bu yıl sonuna kadar 500 kişiyi daha işe alacağız. Toplamda 5 bin 300 kişiye ulaşacağız. 3 yıl sonunda bu rakamı yüzde 30 artırmayı hedefliyorz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.