Sahne dijital yöneticilerin
Hızla dijitalleşen tüketiciyi yakalamak isteyen şirketlerin tek kurtuluşu dijital dönüşümü bir an önce gerçekleştirmek. Bu iş için artık şirket yönetim kurullarında CDO'ları da göreceğiz
BU İŞİN SAHİBİ YOK
Gartner'ın araştırmasına göre CEO'ların dijitalden gelecek ciro beklentisi 2014'te yüzde 22 iken 2016'da yüzde 31, 2019'da ise yüzde 41. CEO'ların yüzde 65'i dijital transformasyon yapadıkları taktirde teknolojiden birilerinin gelip sektörlerini ve kurdukları sistemleri değiştireceğini düşünüyor. Türkiye'deki tüketiciler de bu dijital dönüşümün tam içindeler. OECD'nin 2015 raporuna göre cep telefonu üzerinden sosyal medyada en fazla vakit geçiren ikinci ülke Türkiye. Özellikle firmaların dijital dönüşümle ilgilenen yöneticilere ihtiyacı olduğu düşüncesinden hareketle kurulan Dijital Dönüşüm Direktörleri platformu da bu farkındalığı sağlamak için kuruldu. Başında ise Samsung Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen var. Yeğen, şirketlerin bünyesinde bulundurulması gereken CDO'ların (Chief Dijital Officer) yönetim kurullarında temsil edilmesi gerektiğini belirtiyor. "Şirketlerin bu işlerle ilgilenen gerçek sahipleri yok" diyen Yeğen CEO'ların şu anda en büyük korkusunun teknoloji pazarından gelecek farklı bir yaklaşımla kendi yaptıkları iş düzeninin bir anda ortadan kalkma tehlikesi olduğunu vurguluyor.
DİJİTALLEŞEN % 20 DAHA FAZLA KâR EDİYOR
Dünya genelinde cirosu 1 milyar doların üzerine olan 105 adet yeni kurulan (start-up) şirket var. Bu noktadan hareketle yıllar önce kurulmuş şirketlerin mutlaka bu dönüşünmden yara almamak için dijital dönüşüm stratejisi olması gerektiğini vurgulayan Yeğen şunları söyledi: "Türkiye'deki 63 büyük şirketin yüzde 26'sında mobil işgücü var. Yüzde 31'i 2017'de, yüzde 34'ü ise 2019'da böyle bir işgücü yaratacağını belirtmiş. Dijital stratejisi olan şirketlerin oranı yüzde 50 ve bunların yarısı bu stratejilerin altının dolu olduğunu söylüyor. Sonuçlara bakıldığında şirketlerin hızla bu dijital dönüşümü yönetecek ekiplere ihtiyaçları var." Dijitalleşmiş şirketlerin kârlarının diğerlerine göre yüzde 20 daha yukarıda olduğunun altını çizen Yeğen, "Ülkemizdeki şirketlerin bu değişimi kaçırmak gibi bir lüksü yok. Avrupa, dijital dönüşümün etkisini 3.8 milyon yeni iş imkânı ve toplam ekonomiye katkısını yüzde 6 ek büyüme olarak görüyor" diye konuştu.
DURAĞANLIĞI DEĞİŞTİREN KİŞİLERE İHTİYAÇ VAR
Disney Studios'un CEO'su Bob Iger, CDO'yu şirketin mevcut durağanlığını değiştirmesi gereken kişi olarak tanımlıyor. L'Oreal'in CDO'su Lubomira Rochet, "Tüketici ürünün ayağına gitmemeli, kendine özgü yaşam alanlarında buna dokunabilmeli ki bunu da en iyi dijital dünya sağlıyor" diyor. Dünya dijital dönüşüm için hazırlıklarını hızla yapıyor. Bunu görmezden gelen ya da bahaneler yaratıp geciktiren şirketleri ise, o varolmaktan gururla bahsettikleri başarı listelerinden çıkarılmak ya da piyasadan silinmek bekliyor.
EN SON HABERLER
- 1 Yeni Malatyaspor'da sözleşmesi sıkıntısı! 10 futbolcu...
- 2 70 bin kişilik çalışan ordusu
- 3 Siemens Ar-Ge’de kadın harekâtı
- 4 Geleceğin şefleri yetişiyor
- 5 Duygusal zekâ sahnede
- 6 Atamalar
- 7 Geleceğin veri bilimcileri ING’den çıkacak
- 8 Genç yetenekler Türk Telekom’da START verdi
- 9 Atamalar
- 10 İşe gitmeden yıllık 800 bin $ kazanıyorlar