Pazar 23.08.2015

Sahne dijital yöneticilerin

Hızla dijitalleşen tüketiciyi yakalamak isteyen şirketlerin tek kurtuluşu dijital dönüşümü bir an önce gerçekleştirmek. Bu iş için artık şirket yönetim kurullarında CDO'ları da göreceğiz

Dijital hayat tüm dünyada hızla yükseliyor. Rakamlar da bu yükselmeyi gözler önüne seriyor. 2014 sonu itibarıyla 2.6 milyar akıllı cep telefonu kullanıcısı varken bu rakam 2020'de 6 milyara çıkacak. Bugün 7.5 milyar sensör birbirine bağlı yani birbiriyle konuşuyor. 2020'de bu rakamın 75 milyar olması bekleniyor. Yine 2020'de 30 milyon adet sanal gerçeklik gözlüğü satışı hedefleniyor. Teknoloji tüketimi bu kadar hızlı artarken firmalar hem ayakta kalmak hem de değişen dünyadaki yerini biraz daha genişletmek için dijital dönüşüme mecbur kalıyor. Öyle ki Fortune 500'deki şirketlerin yüzde 52'si dijital olamadıkları yani yeni düzene ayak uyduramadıkları için son 15 yılda listeden çıkmış.
BU İŞİN SAHİBİ YOK
Gartner'ın araştırmasına göre CEO'ların dijitalden gelecek ciro beklentisi 2014'te yüzde 22 iken 2016'da yüzde 31, 2019'da ise yüzde 41. CEO'ların yüzde 65'i dijital transformasyon yapadıkları taktirde teknolojiden birilerinin gelip sektörlerini ve kurdukları sistemleri değiştireceğini düşünüyor. Türkiye'deki tüketiciler de bu dijital dönüşümün tam içindeler. OECD'nin 2015 raporuna göre cep telefonu üzerinden sosyal medyada en fazla vakit geçiren ikinci ülke Türkiye. Özellikle firmaların dijital dönüşümle ilgilenen yöneticilere ihtiyacı olduğu düşüncesinden hareketle kurulan Dijital Dönüşüm Direktörleri platformu da bu farkındalığı sağlamak için kuruldu. Başında ise Samsung Türkiye Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen var. Yeğen, şirketlerin bünyesinde bulundurulması gereken CDO'ların (Chief Dijital Officer) yönetim kurullarında temsil edilmesi gerektiğini belirtiyor. "Şirketlerin bu işlerle ilgilenen gerçek sahipleri yok" diyen Yeğen CEO'ların şu anda en büyük korkusunun teknoloji pazarından gelecek farklı bir yaklaşımla kendi yaptıkları iş düzeninin bir anda ortadan kalkma tehlikesi olduğunu vurguluyor.

DİJİTALLEŞEN % 20 DAHA FAZLA KâR EDİYOR

Dünya genelinde cirosu 1 milyar doların üzerine olan 105 adet yeni kurulan (start-up) şirket var. Bu noktadan hareketle yıllar önce kurulmuş şirketlerin mutlaka bu dönüşünmden yara almamak için dijital dönüşüm stratejisi olması gerektiğini vurgulayan Yeğen şunları söyledi: "Türkiye'deki 63 büyük şirketin yüzde 26'sında mobil işgücü var. Yüzde 31'i 2017'de, yüzde 34'ü ise 2019'da böyle bir işgücü yaratacağını belirtmiş. Dijital stratejisi olan şirketlerin oranı yüzde 50 ve bunların yarısı bu stratejilerin altının dolu olduğunu söylüyor. Sonuçlara bakıldığında şirketlerin hızla bu dijital dönüşümü yönetecek ekiplere ihtiyaçları var." Dijitalleşmiş şirketlerin kârlarının diğerlerine göre yüzde 20 daha yukarıda olduğunun altını çizen Yeğen, "Ülkemizdeki şirketlerin bu değişimi kaçırmak gibi bir lüksü yok. Avrupa, dijital dönüşümün etkisini 3.8 milyon yeni iş imkânı ve toplam ekonomiye katkısını yüzde 6 ek büyüme olarak görüyor" diye konuştu.
DURAĞANLIĞI DEĞİŞTİREN KİŞİLERE İHTİYAÇ VAR
Disney Studios'un CEO'su Bob Iger, CDO'yu şirketin mevcut durağanlığını değiştirmesi gereken kişi olarak tanımlıyor. L'Oreal'in CDO'su Lubomira Rochet, "Tüketici ürünün ayağına gitmemeli, kendine özgü yaşam alanlarında buna dokunabilmeli ki bunu da en iyi dijital dünya sağlıyor" diyor. Dünya dijital dönüşüm için hazırlıklarını hızla yapıyor. Bunu görmezden gelen ya da bahaneler yaratıp geciktiren şirketleri ise, o varolmaktan gururla bahsettikleri başarı listelerinden çıkarılmak ya da piyasadan silinmek bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.