Pazar 06.09.2015

Şirketleri vasat çalışanlar doldurdu

İstanbul Şehir Üniversitesi akademisyenlerinden Prof. Dr. Türker Baş önderliğinde Yeni İK Danışmanlık Grubu tarafından yapılan "Türkiye'nin İdeal İşyerleri Araştırması" sonuçlandı. 5 bin 226 kişinin katıldığı araştırma sonuçlarına göre; çalışanların yüzde 13'ü yüksek memnuniyet, bağlılığa sahip ve şirketi için ekstra çaba göstermeye hazır. Çalışanların yüzde 8'i ise şirketini sürekli kötülüyor ve iş arkadaşlarının performansını düşürüyor. İş
TEKLİFLERİNE HEP AÇIKLAR
Araştırmaya göre halinden sürekli şikayet eden ve minimum performansla çalışanların oranı yüzde 16. Vasat çalışanlar ise yüzde 60 ile en büyük grubu oluşturuyor. Bu gruptaki çalışanların, işyerlerinden duydukları memnuniyet durumu şartlara göre değişkenlik gösteriyor, sadece kendilerine verilen görevleri yapıyorlar, şirket için ekstra çaba göstermeye isteksizler ve aktif olarak iş aramasalar da iş tekliflerine açıklar. Holding ve KOBİ'ler karşılaştırıldığında ise sorunlu ve düşmanca sınıfındaki çalışanların oranlarının büyük ölçekli şirketlerde daha yüksek olduğu ortaya çıkıyor. Prof. Dr. Türker Baş, "Holding ölçeğindeki şirketlerde yüzde 19 olan memnuniyetsizlik oranı, KOBİ'lerde yüzde 28'e çıkıyor. Dolayısıyla çalışma şartlarında yapılan düzenlemeler ve İK uygulamalarının çalışan memnuniyetini olumlu etkilediğini söylemek mümkün" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.