Pazar 04.10.2015

Türkler kültürel çeşitliliği zor kabulleniyor

Randstad Türkiye Workmonitor 2015'in 3. çeyrek sonuçları açıklandı. Çalışanların yüzde 82'si işyerindeki kültürel çeşitliliğe önem verirken 75'i ise bunu kabulleniyor. Ancak, çalışanlar arasında farklı etnik köken, yaş, cinsiyet, dini inanç ve cinsel yönelim söz konusu olduğunda kabullenme aynı doğrultuda yüksek değil.
İŞ DEĞİŞTİRENLERİN ORANI ARTTI
Ankete göre; kültürel çeşitlilik konusunda en açık görüşlüler Kanada, Danimarka ve Norveç'te. Şili, Polonya, Slovakya, Portekiz, Türkiye, Japonya ve Brezilya ise küresel ortalamanın oldukça altında yer alıyor. Küresel olarak çalışanlar; yaş (yüzde 26), cinsiyet (yüzde 21), ırk (yüzde 17), din (yüzde 16) ve cinsel yönelim (yüzde 15) açılarından ayrımcılığa uğruyor. Ayrımcılığın her açısından görülen en düşük oran Lüksemburg ve Slovakya'da. İş değiştirme oranlarına da yer verilen çalışmaya göre geçen altı ay içinde gerçekten iş değiştirenlerin oranı yüzde 24'te kaldı. İş değişimlerinin çoğunluğunda çalışanlar, farklı bir işverenle çalışmaya başladı. İş değişimi; Malezya, Türkiye, Hindistan, Macaristan, Portekiz ve İtalya'da artarken, İsveç ve Çin'de, geçen çeyreğe göre azaldı. İş değiştirme isteği ise (etkin biçimde arayarak ve başvurarak) Çek Cumhuriyeti'nde, Hindistan ve İngiltere'de artarken Kanada, Slovakya, Malezya ve Danimarka'da ise azaldı. Çalışanlar arasında işinden memnun olma oranının İspanya, Yeni Zelanda, Danimarka, Japonya ve Yunanistan'da hafifçe artarken, Singapur'da azaldığı görüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.