Giriş Tarihi: 10.1.2016

Yeni yılın ilk gündemi zam oranları

2016'da yine zam oranları gündeme oturdu. Çalışanların beklentisi yüzde 7-10 arası olurken, işe alımlarda ticari pozisyonlar öne çıkacak. En çok işe alım güvenlik, hizmet ve gıdada olacak

Yılın ilk ayında çalışanlar arasında en çok konuşulan konu yine zam oranları oldu. Zam oranları değişiklik gösterse de Türkiye'nin lokomotif ilk 10 sektöründeki 7 bin 500 çalışanın tahmini ve 300 şirketin yorumu aynı noktada birleşti: "Zam oranları yüzde 7 ila 10 arasında.
YÜZ DE 20 BEKLEYEN VAR

Kariyer.net'in araştırmasına göre bilişim sektörünün yüzde 28'i, hizmet sektörünün yüzde 26'sı, otomotiv ve perakendenin yüzde 33'ü, turizmin yüzde 32'si zam oranlarının yüzde 7-10 olacağını düşünüyor. Bu zam beklentileri altında 2015 yılında en çok istihdam sağlayan sektörlerin bu yıl da aynı performansla yoluna devam edeceği belirtiliyor. Bazı sektör çalışanları ise zam oranlarıyla ilgili yüksek beklentilere sahip. Tekstil sektöründe çalışanların yüzde 9'u yüzde 20'nin üzerinde zam beklentisi olduğunu söylüyor. Üretim sektöründe anketi yanıtlayanların yüzde 11'i maaşında yüzde 20'nin üzerinde artış bekliyor.
UMUTSUZL AR DA Lİ STEDE

Zamdan umudu olmayanların oranı da bir hayli yüksek. Bilişimde yüze 10'luk bir kesim zam yapılmayacağını düşünüyor. Hizmet sektöründe çalışanların yüzde 13'ü yeni yılda zam yapılmaz diyor. Otomotivde çalışanların yüzde 5'i, yüzde 3-4 oranında zam olabileceğini söylüyor. Perakende sektöründe de durum çok farklı değil. Çalışanların yüzde 17'si ücret artışının yüzde 6'nın altında olacağını öngörüyor. Tekstilde ise çalışanların yüzde 14'ü zam oranlarının yüzde 4-7 aralığında olmasını bekliyor. Sağlık sektöründe ise yüzde 11'lik kesim maaş zammı olmayacağı görüşünde. Eleman.net'in verilerine göre yılın en çok istihdam sağlayan üç sektörü güvenlik, hizmet ve gıda 2016 yılında da bu ivmesini sürdürecek. İnşaat sektörünün mütekabiliyet yasası, kentsel dönüşüm gibi itici güçlerin de yardımıyla büyümeye devam edeceği tahmin ediliyor. Verilere göre, 10 firmadan en az ikisi bilişimle ilgili uzman ya da nitelikli çalışan arayışında. Bu da bilişimin 2016'da en çok istihdam sağlayan alanlardan biri olacağını gösteriyor. Gıda sektöründe, özellikle restoran işletmeciliği alanında eleman arayışı olacak. Eleman.net Murahhas Üyesi Savaş Ünsal, eğitimde istihdam açığının sadece eğitimcilerden oluşmadığını, özellikle sayıları günden güne artmakta olan mesleki eğitim kurumlarındaki eleman arayışının süreceğini belirtiyor. Ünsal, alışveriş merkezlerinin çoğalmasına paralel olarak gelişen perakende / mağazacılık ve tekstil sektörlerinin de yeni yılda istihdamda ön planda olacaklarını vurguluyor.

TİCARİ OLAN POZİSYONLARA TALEP ARTACAK

Page Group'un araştırmasına göre bu yıl içinde işverenlerin özellikle operasyon direktörü, fabrika müdürü, genel müdür, finans direktörü veya CFO pozisyonları için talebi devam ederken ticari pozisyonlara olan taleplerinde de artış görülecek. Satış ve pazarlama rolleri her zamanki gibi canlılığını koruyacak. Satış ve iş geliştirme alanında ise ağırlıklı olarak ihracat pozisyonları öne çıkacak. E-ticaret, dijital, BT ve teknik alanlarda da donanımlı adaylar yeni fırsatlar yakalayacaklar. İmalat alanında özellikle ticari yönü güçlü fabrika müdürleri ile işçi ve çevre güvenliği kadroları öne çıkacak. Sağlık ve yaşam bilimleri alanında dijital profesyonellerin önemi artacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.