Giriş Tarihi: 24.01.2016

Her iki çalışandan biri iş değiştirecek

Deloitte'un raporuna göre, Türkiye'de çalışan Y kuşağının yüzde 54'ü, iki yıl içinde mevcut işyerlerinden ayrılmayı düşünüyor

Liderlik yetkinliklerinin gelişimine yeteri kadar önem verilmemesi ve olası liderlik fırsatları konusunda göz ardı edildiklerini düşünmeleri, Y kuşağının iş değiştirmesine neden oluyor. Deloitte'un 29 ülkeden, 1982 sonrası doğumlu 7 bin 700 çalışan ile gerçekleştirdiği 'Y Kuşağı Araştırması' şirketlerin, çalışan Y kuşağının sadakatini besleyecek faktörlere uyum sağlayamamaları halinde işgüçlerinin büyük bir çoğunluğunu kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalabileceğini ortaya koydu. Dünya genelinde araştırmaya katılan çalışan Y kuşağının yüzde 44'ü iki yıl içinde mevcut işyerlerinden ayrılmayı düşünürken, 5 yıl içinde ayrılacağını düşünenlerin oranı yüzde 66. Türkiye'de ise çalışan sadakati daha alt seviyede. Türkiye'deki çalışan Y kuşağının yüzde 54'ü iki yıl içinde mevcut işlerini bırakmayı düşünüyor. Deloitte Türkiye Stratejik Planlama, İş Geliştirme ve Pazarlama Ortağı Uğur Süel, "Y kuşağı, finansal başarının ötesinde kendi değerleriyle örtüşen kuruluşlarda çalışmak istiyor. Kendi değerleriyle örtüşmeyen iş kapsamı ve/veya iş ortamı, Y kuşağını sadakatten tamamen uzaklaştırıyor" dedi.
Y kuşağının dünya görüşü
Seçecekleri işi, iş-özel hayat dengesi ve liderlik fırsatları belirliyor.
Kendileri ile aynı değerlere sahip olan işverenleri tercih ediyor.
'Çalışana dokunma' uzun vadeli başarıyı getiriyor.
Varoluş nedenine sahip olan şirketlerde çalışanlar, kendilerini işverenlerine daha bağlı hissediyor.
Kurumların iyi bir amaç için çalıştığına inanıyorlar.
Liderlik gelişimi konusunda mutsuzluk duyuyorlar.
Üretkenliğe ve kişisel gelişime odaklanıyorlar.
Esneklik bekliyorlar.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.