Pazar 20.03.2016

Yönetime dijital profiller aranıyor

Dijitalleşme hayatın içine girdikçe şirketler de dijital yetkinliklere sahip yöneticileri yönetim kurullarına almaya başladı. Ancak hâlâ bu konuda bilgi ve beceri eksik

Şirketlerin tepe yönetim takımlarına dijital teknik ve işbilgisi akışını bilenler oturmaya başladı. Amrop'un, 11 ülkede halka açık en büyük 110 şirketin yönetim kurullarının dijital yetkinliklerini ve bin 280 bağımsız yönetim kurulu üyesinin profesyonel tecrübelerini incelediği araştırmaya göre, yönetim kurullarında dijital yetkinlikte en yüksek oran Finlandiya, en düşük ise Fransa'ya ait. ABD ise üçüncü en düşük ülke olarak gözleniyor.
Perakende en düşük profil
İcrada görevli olan yönetim kurulu üyeleri ise teknoloji / dijital yetkinlik havuzunun yüzde 23'ünü temsil ediyor. Sektörlere bakıldığında ise tüketim malları ve perakende yüzde 5, finansal hizmetler yüzde 4 ve sağlık hizmetleri yüzde 7 ile yönetim kurullarında dijital profillerin dramatik olarak düşük oranda olduğu alanlar. Finansal hizmetler sektörünün dışındaki, yönetim kurulu üyelerinin yüzde 16'sı finansal yetkinliklere sahip.
Güvenlik önce geliyor
Araştırmaya göre yönetim kurulları için çevrimiçi güvenlik büyük bir öncelik taşıyor fakat bunun tam olarak ne anlama geldiği konusunda anlayış eksikliği var. Dijital yönetim kurullarında 30'lu yaşlarının başında ve tam anlamıyla dijital profile sahip olan bireyler azınlıkta da olsa bulunuyor. Bu noktada en iyi oyuncular büyük ölçekli BT tecrübesine sahip, uluslararası liderlik takımında bulunmuş ve statükoya meydan okuyacak icra ve yönetim kurulu tecrübesine sahip. Amrop Teknoloji ve Medya Grubu'nun Global Lideri Niels Bentzen şunları söylüyor: "Yönetim kurullarında dijital temsiliyet başlangıç aşamasında. Üç yıl içinde önemli bir artış olması öngörülüyor."
3 yöneticiden biri yetkinlik sahibi
Teknoloji şirketlerinde yönetim kurulu üyelerinin yüzde 36'sı dijital yetkinliklere sahip.
Teknoloji alanında faaliyet göstermeyen şirketlerde yönetim kurulu üyelerinin yüzde 5'i dijital yetkinliklere sahip.
Dijitalleşmenin hayati olduğu sektörler, yetersiz donanıma sahipler.
Finansal yetkinlikler, dijital yetkinliklere kıyasla üç kat daha yaygın.
Yönetim kurulu başkanları, yönetim kurullarının dijitalizasyonda beklenenin altında performans gösterdiğini belirtiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.