Pazar 29.05.2016
Son Güncelleme: Pazar 29.05.2016

Hiyerarşiden vazgeçen ayakta kalıyor

Yapılan araştırmaya göre yöneticiler değişime inansa da kurumlarının buna hazır olmadığını düşünüyorlar

Deloıtte, 'Küresel İnsan Kaynakları 2016 Trendleri Raporu'nun dördüncüsünü yayımladı. Toplamda 7 binden fazla insan kaynakları ve iş liderinin katılımı ile Türkiye'nin de aralarında bulunduğu 130 ülkede gerçekleştirilen rapora göre iş ve İK liderlerinin globalde yüzde 92'si, Türkiye'de ise yüzde 97'si iş dünyasının yeni ihtiyaçlarına göre, organizasyon yapılarını yeniden tasarlanması gerektiğini düşünüyor.
DEĞİŞİME HAZIR DEĞİLLER
Bu eğilime rağmen, global yöneticilerin sadece yüzde 14'lük kısmı, Türk katılımcıların ise yüzde 8'i çalıştıkları kurumun yeniden yapılanmaya hazır olduğunu düşünüyor. Katılımcıların yüzde 56'sı şirketlerin liderlik gereksinimine cevap vermeye hazır olmadığını söylüyor. Bu oran Türkiye'de yüzde 62. Deloitte Türkiye Stratejik Planlama, İş Geliştirme ve Pazarlama Ortağı Uğur Süel, çalışanların ve iş dünyasının değişen beklentilerine cevap vermede eskinin hiyerarşik, silolardan oluşan organizasyon yapılarının işe yaramadığını belirtiyor. Süel, "Bunun yerine çok fonksiyonlu, birbirleriyle iletişim ve işbirliği halinde olan ekiplerden oluşan, esnek, genç, global bakış açısına sahip liderlerden oluşan bir organizasyon yapısına ihtiyaç var" diyor. Araştırma, şirketlerin liderlik gelişimine yaptıkları geleneksel yatırımların geri dönüşünü alamadıklarını ve hiyerarşiye dayalı yönetim piramidinin iş dünyasının ihtiyacı olan liderleri yeterince hızlı yaratamadığını ortaya koyuyor.
BEKLENTİLER DEĞİŞİYOR
Y kuşağı, kariyer basamaklarını daha hızlı tırmanabileceği, esnek bir çalışma ortamı sunan, yaptıkları işin bir anlam ifade ettiği kurumlarda çalışmak istiyor.
Mobil cihazlar, 3 boyutlu baskı, nesnelerin interneti gibi teknolojiler şirketlerde süreçleri değiştiriyor. Firmalar daha tüketici/ müşteri odaklı olmalarını, kısa sürede ürün/hizmet geliştirmelerini ve piyasaya sunmalarını sağlayacak yapılara ihtiyaç duyuyor.
Kontratlı, freelance ya da part-time çalışma şekilleri giderek artıyor ve firmaların bu tür çalışanları ve çalışma şekillerini organizasyonlarına nasıl entegre edeceklerini çözmeleri gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.