Pazar 26.06.2016

Niteliksiz çalışana eğitim seferberliği

GPD ve KMD, perakende sektöründe sürekli yer değiştiren 240 bin kişinin önüne geçmek ve niteliği artırmak için eğitim seferberliği başlatıyor

Yaklaşık 800 bin kişinin çalıştığı ancak 240 bininin sürekli kurum değiştirdiği perakendenin oyuncuları sektörün bir meslek olarak görülmesi için yeni bir eğitim hamlesine hazırlanıyor. AB Hibe Fonu'nun 225 proje arasından desteklenmeye değer bulduğu çalışma halka açık ve ücretsiz ilk online eğitim olma özelliğini de taşıyor. Eylül ayında başlayacak eğitim kapsamında 45 saatlik programı tamamlayanlar sertifika alacak. Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) ve Kategori Mağazacılığı Derneği'nin (KMD) birlikte yürüttüğü "Perakendede Becerilerin Geliştirilmesi -Enhancement of Skills in Retail" isimli proje, 2 yıllık bir çalışmanın ürünü. KMD Başkanı Alp Özpamukçu, "Türkiye İtalya'dan sonra perakendede en düşük vasıflı işçi çalıştıran ikinci ülke. Bunun önüne geçmek için niteliği artırmak şart" dedi. "Kadınlar evlenene, erkekler askare gidene kadar perakendede çalışıyor" diyen Özpamukçu, bu durumun bir an önce değişmesi gerektiğini kaydetti. Projenin ortakları arasında Bimeks, Media-Saturn, Metro, Migros, Şaypa, Şok, Uyum, Watsons'ın yanı sıra Boğaziçi Üniversitesi ve M. Ali Büyükhanlı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi bulunuyor. Avrupa'da perakende alanında eğitim veren BKAL (Almanya), CECOA (Portekiz) ve MERCURIA (Finlandiya) da proje ortağı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.