Pazar 26.06.2016

Şirketlerde CHRO dönemi

İnsan kaynakları direktörlerinin yerini CHRO’lar alıyor. Yönetim kurullarına girip söz sahibi de olmaya başlayan CHRO’lara ödenen tazminatlar ise 2.5 milyar doları buluyor

CEO, CCO, CFO, CMO derken yönetim kurullarına şimdi de insan kaynaklarını temsilen CHRO'lar (Chief Human Resources Officer) giriyor. Üstelik CHRO'lara performansları ve şirkete sağladıkları faydalara paralel olarak yılda 2.5 milyar dolara kadar ödeme yapılabiliyor. Aon Hewitt'in 45 CHRO ile yaptığı araştırmaya göre CHRO'lar yönetim kademesinde en fazla ödeme alan beş ya da altıncı yönetici unvanını almış durumda. Şirketler, CHRO'lara yaptığı ödemeleri geçmişteki performansları ve şirkete yarattıkları değere göre yapıyor. Şirketin ciro ve kârı, çalışan-maliyet-verimlilik hesabındaki etkileri, kişi başına düşen eğitim saat-maliyet hesabındaki becerileri ve daha birçok faktör CHRO'ların ceplerine girecek parayı da etkiliyor. Durum böyle olunca şirketlerin de insan kaynakları yöneticilerinden beklentileri hızla artıyor. Şirketi ayakta tutacak tüm çalışanlar onların sorumluluğunda. Kurum içinden lider çıkarma, kariyer gelişimleri, doğru transferler, az maliyetle yüksek verim sağlama, yetenek yönetiminde başarılı olmaları şart.
70-20-10 modeli
Organizasyonel gelişim için üzerilerine yüklenen sorumlulukta başarılı olmak için CHRO'lar yüzde 70 deneyimsel, yüzde 20 network, yüzde 10 oranında ise yetenekleri geliştirecek eğitimlerle öğrenme modeli üzerine yoğunlaşıyor.
Chief masasında kendini göster
C-suite (Chief masası) denen yapılanmada C-Suite'teki diğer yöneticilerle de uyumlu çalışmak başka bir sınav. Bu platformda birbirleriyle çalışmaya alışmış yöneticiler arasına girip kendini göstermek insan kaynakları direktörlerinin yeni görevi sayılıyor. Ama çok kısa zamanda bu platformda CHRO'ların etkinliğini artıracağını söylemek hiç de yanlış olmaz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.