Pazar 25.09.2016
Son Güncelleme: Pazar 25.09.2016

İşe alımda obez kadına yapılan bir negatif ayrımcılık

Yapılan bir araştırmaya göre özellikle perakende ve hizmet sektörlerinde benzer özelliklere sahip obez kadın ve erkek arasında işveren erkek adayı işe almayı tercih ediyor

Bundan birkaç yıl önce insan kaynakları alanında yapılan araştırmalar, işe alımlarda obez olan adayların tercih edilmediğini ortaya koyuyordu. Şirketler özellikle müşteriyle birebir çalışacak adayların görünüşlerine de nitelikleri kadar önem veriyordu. Ancak son yapılan araştırma gösterdi ki işveren benzer özelliklere sahip obez iki aday arasında erkek olanı işe almayı tercih ediyor. Yani kadınların iş dünyasında yaşadığı zorluklara bir de kilo ayrımcılığı eklenmiş görünüyor. Bu ayrımcılığın en fazla yaşandığı sektörler ise son tüketiciyle en fazla interaktif iletişim içerisinde olan perakende ve hizmet. Strathclyde Üniversitesi İK Yönetimi Birimi'nin yaptığı çalışmayla ilgili konuşan üniversite profesörlerinden Dennis Nickson, 'estetik işgücü' olarak nitelendirdiği yeni durumla ilgili olarak şunları söylüyor: "Potansiyel adaylar estetik işgücü kapsamında müşteriyle birebir çalışacak ya da çalışmayacak diye ayrılıp buna göre değerlendiriliyor. Estetik işgücü kişinin kapasitesi ve niteliği yanında fiziksel görünüşünün de düzgün olmasına vurgu yapıyor" diyor. Buna göre aday müşteriyi görsel ve işitsel olarak cezbedecek kişiler işe alımlarda tercih ediliyor. Gerçek dışı bir mücadele Çalışmaya katılan 100 kadın ve erkeğin hizmet sektöründe mevcut görevlerinin sürdürülebilirliği üzerine sorulan sorulara alınan cevaplar vücut kitle indeksinin hizmet sektöründe kadının istihdam edilme şansını gün geçtikçe daha da azalttığını ortaya koydu. Nickson, "Normal kilodaki kadınların önyargılar nedeniyle obez bir erkekle ciddi anlamda mücadele ettiğini bulduk" diyor ve ekliyor: "Sonuçlar ne yazık ki moral bozucu. Kadınlar görüntüleriyle ilgili toplumsal beklentiler yüzünden gerçek dışı bir mücadeleyle karşı karşıya kalıyorlar. Araştırma aslında bu üzücü durumu ortaya çıkardı."
ÖNYARGILARIN BİTMESİ GEREKİYOR
Öncelikle firmaların daha sonra da işe alım yapan İK yönetici ve uzmanlarının mevcut önyargılarla mücadele etmesi gerektiğini vurgulayan Nickson, "Bu adaletsizliğin sona ermesi ve buna karşı duyarlılığın artması için ilgili birimleri eğitiyoruz" diyor ve altını çiziyor: "Özellikle perakende ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren firmaların bu konuya çok daha hassas ve duyarlı yaklaşmaları gerekiyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.