Pazar 20.11.2016

Türkiye’de her 100 kişiden 42’si ‘girişimci’

Amway’in Global Girişimcilik Raporu’na göre Türklerin % 42’si girişimci olmak istiyor. Yeni işe başlama yeteneği olduğunu düşünenlerin oranı ise % 23. Amway Genel Müdürü Ergün, “Bu oranlarla AB’yi geçiyoruz” dedi

100'den fazla ülkede faaliyet gösteren doğrudan satış şirketi Amway, Global Girişimcilik Raporu 2016'yı (AGER) açıkladı. Türkiye ile birlikte 45 ülkede girişimciliğin nabzının tutulduğu, bu yıl yedinci kez yapılan araştırmanın sonuçlarına göre Türk halkının yüzde 42'si girişimci olma arzusunu koruyor.

SONUÇLAR AB'DEN YÜKSEK
Raporun Türkiye verilerine ilişkin bilgi veren Amway Türkiye Genel Müdürü Tayfun Ergün, araştırmanın arzu etme, uygulama ve sosyal baskıya karşı kararlılıktan oluşan üç boyutta, girişimcilik ruhunu ölçümlediğini söyledi. Ergün, "Biz AGER Raporumuzu Global Girişimcilik haftasında açıklıyoruz. Amway Girişimcilik Ruhu İndeksi'nin (AESI) sonuçları, ülkelerin girişimcilik ruhunu da ortaya koyuyor. Türkiye'nin AESI puanı ise 44. Yani Avrupa Birliği ülkeleri ile yaklaşık aynı düzeyde" dedi. Türkiye'de ankete cevap verenlerin yüzde 23'ünün girişimcilik konusunda, 'yeni işe başlama yeteneği olduğunu düşünen, sosyal baskıya karşı direnen' bir yapıya sahip olduğunun altını çizen Ergün, şöyle devam etti: "Bu bağlamda Türkiye sonuçları AB'den yüksek ve yüzde 24 olan dünya ortalamasından yalnızca 1 puan düşük. Yani Türk girişimciliği konusunda hâlâ ümitliyiz. Erkeklerin yüzde 45'i, kadınların yüzde 40'ı girişimcilik konusunda olumlu. Üniversite mezunlarının ise yüzde 46'sı pozitif bir tutum sergiliyor. Türklerin yüzde 23'ü kendi işini kurmayı arzu ederken, yeteneklerine inanıyor. Hatta aileleri ve arkadaşları karşı çıksa bile kendi işini kurmaktan vazgeçmeyeceklerini söylüyor."

TÜRKLER PATRON OLMAK İSTİYOR
Kendi işinin patronu olmak: %29
Kişisel tatmin: %25
Ek gelir: %25
İşsizliğe alternatif : %19
Aile ve kariyer dengesi % 13

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.