Pazar 22.01.2017
Son Güncelleme: Pazar 22.01.2017

Aile şirketleri anayasaya odaklandı

Türkiye’de üçüncü kuşağa ulaşan şirketlerin oranının yüzde 3’le sınırlı kaldığını aktaran SMMM Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kaya, “Şirketler hem sonraki nesiller hem de disiplini sağlamak için aile anayasasını odağına aldı” dedi

2023 hedeflerine odaklanan Türk şirketleri hem daha kurumsal olabilmek hem de yeni kuşaklarla şirketlerini daha da büyütebilmek için aile anayasasını odağına aldı. Türkiye'de aile anayasası hazırlatan şirketlerin oranının yüzde 1 seviyesinde olduğuna dikkat çeken SMMM Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kaya, "Bugün yaklaşık 250 şirketin aile anayasası var. Oran çok düşük. Ancak son dönemde aile anayasasına ilgi artan bir ivme kazandı" dedi. Türkiye'de şirketlerin yüzde 90'ının, aile şirketlerinden meydana geldiğini aktaran Kaya, "Bunların yüzde 70'ini birinci ve ikinci kuşaklar yönetiyor. Üçüncü kuşağa ulaşan şirket oranı ise yüzde 3. Anayasası olmayan şirketler tehlikenin farkında. Bu nedenle aile anayasası çalışmalarını hızlandırdılar" ifadelerini kullandı. Aile anayasasının şirketlerin büyümesine ciddi katkılar sunduğunu belirten Kaya, kurumsallaşma yolunda da şirketleri disipline ettiğini kaydetti.
HER ŞİRKETE ÖZEL YASA
Aile anayasaları oluşturulurken şirketlerin yönetimiyle ilgili kısımlarını içeren temel konuların ortak olduğunu aktaran Kaya, bunların dışında her anayasanın farklılık gösterdiğini kaydetti. Kaya, "Özellikle şirket yönetimi dışında daha çok aile bireylerinin şirketler dışındaki yaşayışları, aileye karşı sorumlulukları, eğitimleri, topluma karşı davranış ve sorumlukları gibi konular, ailenin yaşam tarzı, aldıkları eğitim, örf ve adetlerine göre birbirinden çok farklı özellikler ortaya koyuyor" diye konuştu.
CEZAİ YAPTIRIMI VAR
Aile anayasasının hükümlerinin cezai şartları da doğurabildiğine dikkat çeken Kaya, "Aile anayasasına aykırı hareket eden aile üyeleriyle ilgili yaptırımların kararlaştırılması ve bunun hükmünün anayasaya eklenmesi bir denetimi de beraberinde getiriyor" dedi. Şirketler var oldukları sürece aile anayasalarının yaşama şansı devam ettiğini vurgulayan Kaya, şunları anlattı: "Aile konseyinin en büyük varlığı yönettikleri şirketlerdir. Sahibi oldukları şirketlerin satılması durumunda yönetebilecekleri bir varlığın kalmamasından dolayı aile anayasasının hükmü de ortadan kalkmaktadır."
Yeni yatırımlarına 4'te 3 çoğunluk yasasına göre karar veriyor
4 kardeş tarafından kurulan Aslandağ Group, 1977'den beri yapı sektörünün içinde yer alan ve ikinci kuşakla birlikte büyüyerek bugün 110 milyon TL'lik ciroya ulaşan bir şirket. 4 kardeşin yönetim kurulunda olduğunu aktaran Aslandağ Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Aslandağ, üniversite eğitimi sonrasında çocukların da şirkete katılması nedeniyle aile anayasalarını hazırladıklarını ifade etti. Aslandağ, "Anayasamıza göre Aslandağ Group bünyesine katılmak için öncelikle farklı bir firmada 5 yıl süresince çalışıp, tecrübe kazanmak gerekiyor. Yeni yatırım girişimlerine de 4'te 3 çoğunluk yasalarına göre karar veriyoruz" dedi. Anayasa ile şirketin daha da disipline olduğuna dikkat çeken Aslandağ, "Grup bünyesinde çalışan tüm aile üyeleri, şirketlerin koyduğu kurallara, tüzüklere ve tüm yönetmeliklere aynen tabidirler, kendilerine hiçbir şekilde imtiyaz tanınmıyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.