Pazar 05.02.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 03.04.2017

P&G’den kampus tadında ofis

P&G Türkiye, Y kuşağı çalışanları için 30 milyon TL’lik yatırımla kampus tadında ofis kompleksi kurdu. Bahçede ya da kafede çalışılabilen tesiste, tek beklenti hızlı çözüm ve yüksek verimlilik

İş dünyasına hızlı bir giriş yapan ve çalışma kültürüne yeni bir boyut kazandıran Y kuşağı, ofis ortamlarını da farklılaştırmaya başladı. Alo, Fairy, Gillette, Head&Shoulders, İpana, Orkid, Pantene ve Prima gibi markaları bünyesinde barındıran P&G Türkiye, Y kuşağı için çalışma kültüründen ofis ortamına kadar yeni bir felsefeyi başlattı. Çalışanlarının yüzde 80'inin Y kuşağından oluştuğu şirket, ofiste kampüsü hayata geçirdi. Çalışanlarla yapılan görüşmeler neticesinde iki katlı yatay bir ofis yapan şirket, yeni ofis için 30 milyon TL'lik yatırım yaptı.
KAMPUS OFİS MODELİ
Bir kampus ortamını anımsatan iki katlı yatay ofiste, çalışanlar vakit kaybetmeden birbirine çok daha hızlı ve kolay ulaşıyor. Yöneticilerden genel müdüre hatta CEO'ya kadar hiç kimsenin kendine ait özel masası yok. Sadece kendilerine ait bölgeleri var. Hal böyle olunca çalışanlar istedikleri an istedikleri yerde çalışabilme özgürlüğüne sahip. Rahat koltukların, özel çalışma masalarının, teknolojiyle donatılmış ve adına iş istasyonu verilen toplantı alanlarının yer aldığı ofiste, çalışanlara adeta 'Özgürce yaşa, özgürce çalış, özgürce üret' deniliyor.

Odaklanma köşesi olarak hazırlanan ve özel ses yalıtımına sahip olan bu bölümde bireysel çalışmalar yapılabiliyor.
YENİ BİR FELSEFE BAŞLATTIK
Eski çalışma kültürünün vazgeçilmez bir parçası olan maille iletişim bu ofiste yerini açık iletişime bırakmış. Böylece ofistekilerin ilişimi daha da güçlenirken, formal çalışan dilinin de yerini de yüz yüze ilişim almış. Takım ruhunu daha da canlı tutan bir ortamla daha çok proje ve daha çok fikir üretmek için de zemin hazırlanmış. Kış bahçesi, teras, kafeterya, basketbol alanı, kütüphane gibi yaşam alanlarının oluşturulduğu yeni mekan, ofisten çok kampus gibi donatılmış. Yeni ofiste daha hızlı çözümler üretip, etkili kararlar almayı hedeflediklerini belirten P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, "İş hayatında giderek daha aktif rol alan Y kuşağının, teknolojinin gelişimiyle birlikte daha esnek ve mobil çalışma talebi tüm dünyada çalışma kültürünün değişmesine neden oluyor. Çalışanlarımızın yüzde 80'inini oluşturan Y kuşağının hem kariyer hem de kişisel anlamda gelişim ihtiyaçlarını karşılamak adına P&G olarak onların daha rahat ve verimli çalışmasına olanak sağlıyoruz" dedi. Turnaoğlu, P&G Türkiye'nin yeni yatırımla sadece bir ofis kurmadığını aynı zamanda yeni bir felsefe başlattığını belirtti.
TAKIM RUHUNU CANLI TUTACAK
Turnaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yeni ofisimizle birlikte artık 3 mottomuz var. Bunlar daha hızlı, daha iç içe, daha heves uyandıran bir çalışma ortamı... Teknolojiyle donatılmış, bugünün değişen ihtiyaçlarına cevap veren yeni nesil ofisimizle beraber daha hızlı çözümler üretip etkili kararlar alabileceğiz. Fikirlerin daha kolay hayata geçtiği, yaratıcılığımızı artıracak olan bu yapıda, iş hedeflerimize kolay odaklanıp daha verimli olacağız. Kişiler arası iletişimin çok daha kolay ve hızlı gerçekleştiği bir çalışma kültürüyle takım ruhunu hep canlı tutacağımız bir ortamda çalışacağız."

TÜRKİYE'YE GÜVENİMİZ TAM
P&G Türkiye ofisinde 350 beyaz yakalı çalıştığını aktaran, Tankut Turnaoğlu, şirketin oluşturduğu eko sistemin 3 bin kişiye kadar ulaştığını belirtiyor. P&G Türkiye'nin 2020'ye kadar yüzde 20 büyüme hedefi koyduğunu vurgulayan Turnaoğlu, "Bu yıl yeni kategorilere girdik. Sağlık bunlardan biri. P&G Türkiye, Avrupa'da en hızlı büyüyen ve Avrupa'daki büyümeye en fazla katkı sağlayan ülke olarak öne çıkıyor" dedi. Türkiye'deki üretimin yüzde 25'ini ihraç ettiklerini anlatan Turnaoğlu, "Her yıl Türkiye'den yakın pazarlara ortalama 100 milyon dolarlık ihracatımız var. Bu nedenle P&G'nin Türkiye'ye olan güveni tam" diye konuştu.
OFİS MALZEMELERİ YERLİ ÜRETİCİLERDEN
Yeni ofis yatırımıyla ilgili de bilgi veren Turnaoğlu, "Bu ofisin malzemeleri için yerli ofis mobilyası firmalarından seçimler yaptık ve genellikle ödüllü mobilyalarını seçtik. Ofisimize dünyanın farklı ülkelerinden P&G çalışanları geliyor. Buradaki mobilyaları görüp dünyanın farklı ülkelerindeki P&G ofislerine bu mobilyalardan ihraç edilmesine katkı sağlamayı hedefledik" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.