Pazar 19.02.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 03.04.2017

Vodafone A Takımı’nı Discover’la keşfediyor

Vodafone’un genç yetenekleri keşfettiği Discover programına başvurular başladı. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Kalay, “Projeyle geleceğin liderlerini yetiştirmeyi hedefliyoruz” dedi

Vodafone, 2008'de başlattığı ve genç yetenekleri bünyesine kattığı Discover programının başvurularını başlattı. Geleceğin liderlerini yetiştirmeyi hedefleyen ve 12 Mart'a kadar devam eden proje için Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Kalay ile bir araya geldik.
Program süreci nasıl işliyor?
Programa üniversiteden mezun olacak 4. sınıf öğrencileri ve yeni mezunlar katılabiliyor. Adaylar, 3 haftalık bir oryantasyon programına dahil oluyor. Ardından da altı aylık dönemlerde, iki farklı iş kolunda deneyim elde ediyor. Geçen yıl 7 bin kişi başvuru yaptı, 46 kişi aldık. Bu yıl 42 kişi alacağız. Şu anda 150 yeni mezun programından gelmiş çalışanımız var. Programla geleceğin liderlerini yetiştirmeyi hedefliyoruz.
Bu grupla gelenler için özel olarak neler sunuluyor?
Vodafone'daki ikinci yıllarını tamamlayan discoverlar arasından 2 ya da 3 kişiye yurtdışında çalışma fırsatı sunuyoruz. Global Columbus adını verdiğimiz bu programa katılmaya hak kazananlar 20'den fazla Vodafone ülkesinden birinde çalışma fırsatı buluyorlar.
Yeni mezun programıyla yönetici pozisyonuna gelen var mı?
Müdür seviyesinde yöneticilerimiz var. Satjla başladığımız bu program kendi içinde de şekil değiştirdi. İnsanların daha uzun çalışması için biz de bazı değişiklikler yaptık.
Ne gibi değişiklikler yaptıınız?
Genç jenerasyon çok fazla iş değiştiriyor. Biz de bunun önüne geçmek için her 18-24 ay aralığında yeni mezunların pozisyonlarını değiştiriyoruz. Bunun yanı sıra projelerimize genç yetenekleri dahil ediyor ve onlara sorumluluk veriyoruz. Kendilerine güveniliyor hissi onların motivasyonlarını da artırıyor. Verdiğimiz her işin altından kalkıyorlar. Özellikle discoverlar çok yetenekli, azimli, başarılılar.
Discoverların ürettiği ilginç projeler var mı?
Çok var. 4.5G'ye geçişten segment pazarlamaya kadar birçok projede yer aldılar. Vodafone fonksiyonları bir araya getiren bir şirket. Bir projeyi tek başına bir fonksiyonun üstlenmesini istemiyoruz. Ekip çalışması bizim için çok önemli.
Yurtdışına yılda kaç çalışan gönderiyorsunuz?
3 ya da 6 aylık projelerle çalışanlarımızı yurtdışına gönderiyoruz. Her yıl ortalama 10 kişi yurtdışına gidiyor. Şu anda yurtdışında 54 Türk çalışanımız var. Vodafone Türkiye'ye yurtdışından gelen çalışan sayısı ise 14.
SEN İYİYSEN HEPİMİZ İYİYİZ
Vodafone farklı ne gibi İK uygulamalarını yürütüyor?
Sen iyiysen hepimiz iyiyiz adını verdiğimiz bir projemiz var. Biz hem işimizde hem davranışlarımızda en iyi olmak hem de en iyilere çalışmak istiyoruz. Dolayısıyla çalışanlarımız kendilerini en iyi hissetsinler ve en iyiyi yapabilsinler istiyoruz. Sadece iyi iş değil aynı zamanda kendini iyi hissedecekleri bir ortam oluşturmaya çalışıyoruz.
YAŞAM EVRELERİNE ÖZEL PROGRAM
Anne istihdamı için hükümet birçok proje başlattı. Siz neler yapıyorsunuz?
Şirkette kadın çalışan oranımız yüzde 30. 25 yaşından 50 yaşına kadar çalışanımız var. Dolayısıyla ihtiyaçlar da farklılık gösteriyor. Yaşam evreleri adını verdiğimiz bir projemiz var. Programı ihtiyaçlara göre uyguluyoruz. Örneğin ebeveyne kreş indirimi, bir kısmına spor salonu sunuyoruz. Çocuğu ilkokula gidiyorsa okulun ilk ve son günü, TEOG sınavına giriyorsa o gün idari izin veriyoruz. Onların ihtiyaçlarına göre hayatlarını kolaylaştırıyoruz.
DİSCOVER'LA GELDİ YÖNETİCİ OLDU
Vodafone Türkiye'de Discover Genç Yetenek programıyla gelen Emre Özdilek, şirketin Rollout ve Saha Operasyonları Destek Kıdemli Uzmanlığı pozisyonuna yükselmiş. 4.5G teknolojisinin lansmanında aktif rol oynayan Özdilek, bu projenin saha kurulumları tarafındaki teknik ve finansal gereksinimlerin belirlenmesinde de çalışmış. Aynı programla başlayan Arda Başaran da şirkette Pazarlama Müdür Yardımcılığı yapıyor. Marka yönetimi ve segment pazarlamada görev alan Başaran, ayrıca günlük-haftalık ön ödemeli kartların yer aldığı 'Cebine Uyan Kartlar' portföyünün geliştirilmesini sağlamış.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.