Pazar 30.04.2017
Son Güncelleme: Pazar 30.04.2017

Türkiye’de çalışan kesim ‘girişimci’ olmak istiyor

İnsan kaynakları seçme, yerleştirme ve danışmanlık şirketi Randstad'ın "Workmonitor/İnsan Kaynakları İstihdam Araştırması Raporu" yayınlandı. Rapora göre global olarak yüzde 53'lük bir kesim girişimci olmak istediğini belirtirken, Türkiye açık ara önde gidiyor. Girişimci olmanın birçok avantajı olduğuna inanan Türk insanının yüzde 76'sı kendi işini kurmak istiyor. Global ölçekte katılımcıların girişimci olma fikrinden uzaklaşma sebebi başarısız olma korkusu ve riskin fazla olması olarak öne çıkarken genç ve erkek katılımcılar, kadınlara nazaran başarısızlıktan daha fazla korkuyor. Türkiye ise başarısızlık korkusunda yüzde 52'lik oranla ülkeler arasında 25'inci sırada yer alıyor. Araştırma kapsamında çıkan sonuçlardan biri de insanların işlerini kaybetmeleri halinde girişimci olma fikrine sıcak bakmaları. İşten çıkarılma durumunda katılımcıların yüzde 47'si kendi işini kurmayı düşünebileceğini belirtirken Türkiye'de bu oran yüzde 69'a çıkıyor.
START UP'LA RA DESTEK şart
Küresel katılımcıların yüzde 50'si ülkelerindeki hükümetin Start Up'ları aktif olarak desteklediğini belirtirken Türkiye'de bu oran da globalin üzerinde yer alıyor. Türkiye'deki katılımcıların yüzde 55'i bu soruya olumlu yönde yanıt verirken birinci sırada ise yüzde 86 ile Hindistan bulunuyor. Bir Start Up kurmak ve onun için çalışmak isteyebileceklerini belirtenlerin oranı Türkiye'de yüzde 72 iken globalin ortalaması yüzde 50 seviyesinde seyrediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.