Pazar 28.05.2017
Son Güncelleme: Pazar 28.05.2017

Kamuda performans sistemine geçildi

Hükümet performans değerlendirmede ilk adımı kamu bankalarıyla attı. Profesyonel İK şirketleriyle çalışan kamu bankaları, artık yöneticilerini değerlendirmelere göre atayacak. Kamuda torpil iddiaları son bulacak

Performans sistemine geçmeye hazırlanan hükümet, ilk adımı kamu bankalarıyla attı. Ölçme ve değerlendirme yapan profesyonel İK şirketleriyle çalışmaya başlayan kamu bankaları, artık yöneticilerini buradan çıkan sonuçlara göre atayacak. Kamuda "Salla başını al maaşını" yapısını, "Torpilli olduğu için yükseldi" gibi iddialara son verecek olan yeni sistemle, verimlilik de artacak. Bu kapsamda Türkiye'nin ilk 500'ündeki firmalara hizmet veren ölçme ve değerlendirme şirketi Assessment Systems kamu ile ilk çalışmayı başlatan şirketlerden biri oldu. Bugüne kadar 2 binin üzerinde insanı değerlendirdiklerini aktaran Assessment Systems CEO'su Levent Sevinç, hali hazırda bir kamu bankasıyla çalıştıklarını ve bunun devamının geleceğini öngördüklerini söyledi. Sevinç, "Yöneticilerin değerlendirilmesi, gelişime açık, güçlü ve zayıf yönlerinin ele alınması bizden talep edildi. Bu süreçleri tamamladıktan sonra eğitim programlarını hayata geçireceğiz. Bilimsel yöntemlerle yeterlilik değerlendirilmelerini yapacağız" dedi. Kamuda performans sisteminin etkisinin daha fazla hissedileceğini belirten Sevinç, verimliliğin de artacağını kaydetti. Performans sistemiyle birlikte kamuda oluşan torpilli gibi negatif algıların da kırılacağını aktaran Sevinç, "Bu sistem zamanla kamunun her alanına yaygınlaşacak" diye konuştu.
REFERANDUM SONRASI ARTTI
Özel sektördeki ölçme değerlendirme süreçleriyle ilgili de bilgiler veren Sevinç, referandum sonrası İK süreçlerinin hızlandığını aktardı. Sevinç, "Terör olayları, darbe süreci ve seçimin etkisiyle şirketler bütçesini işe alım ve terfi süreçlerini durdurmuştu. Bizim ölçme değerlendirme yaptığımız kişi sayısı 400'den 200'lere kadar gerilemişti. Ancak referandum sonrası güvenin tesis edilmesi, milli istihdam seferberliğinin sağlanması iş dünyasında ciddi hareketlilik sağladı. Bizim de aylık değerlendirme yaptığımız insan sayısı 500'lere kadar yükseldi" diye konuştu.
KOBİ SEGMENTİ BÜYÜYOR
Türkiye'de KOBİ'lerin verimliliğini artırmak ve hızla kurumsallaşmak yolunda ciddi adımlar atıldığını anlatan Levent Sevinç, bunun değerlendirme şirketlerinde de büyümeyi beraberinde getirdiğini ifade etti. "Biz son dönemde KOBİ'ler segmentinde hızlı bir büyüme yakaladık" diyen Sevinç, bunun etkisiyle sektör genelinin de son bir yılda yüzde 30 büyüdüğünü kaydetti.
ŞİRKETLERDE SOSYAL MEDYA TEKNİĞİ
Şirketlerdeki İK süreçleriyle ilgili de bilgiler veren Sevinç, Y kuşağının etkisiyle birlikte yeni modellerin devreye alınmaya başladığını söyledi. Sevinç, şunları anlattı: "Y kuşağı sosyal medyada çok etkin. Birçok şeyi anlık yaşıyor. İstedikleri kişilere rahatlıkla ulaşıyorlar bu nedenle ast-üst kavramları çok gelişmiyor. Z kuşağı mevcut yönetim şekilleriyle bu nesli egemenliği altına almaya çalıştı ancak başarılı olamadı ve çalışan bağlılığı oranları geriledi. Bunun önüne geçmek ve bu nesli yönetmek için yeni modelleri hayata geçirmeye başladılar. Mesela General Mobile performans sistemini değiştirdi. Performansı artık yıllık değil anlık ölçüyor. İş dünyasında sosyal medya tekniği kullanarak yeni projeler uygulanacak."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.