Pazar 17.09.2017

Pasta-ekmek ustası aranıyor!

Piyasada yetişmiş kasap, pasta-ekmek ustası gibi nitelikli personel bulmakta zorluk yaşayan CarrefourSA, bu sorunu CarrefourSA Akademi ile çözüyor

Türkiye'de şirketlerin İnsan Kaynakları birimleri en büyük sorunu nitelikli personel bulmakta yaşıyor. Türkiye'de 58 şehirde toplam 625 marketle hizmet veren ve 10 bin 500 kişiyi istihdam eden CarrefourSA da nitelikli ara personel bulmakta zorlanan perakende devleri arasında yer alıyor. Piyasada yetişmiş kasap, pasta-ekmek ustası gibi nitelikli personeli bulmakta zorluk yaşadıklarını belirten CarrefourSA İnsan Kaynakları Direktörü Atilla Saman, "Nitelikli usta sorununu CarrefourSA Akademi aracılığıyla çözüyoruz. Burada sınıf içi ve e-öğrenme portalı üzerinden eğitimler veriyoruz" dedi. 2017'yi yeni market açılışları ve sirkülasyon dahil 3 bin kişilik istihdamla kapatmayı planladıklarını aktaran Saman, "Planlamada herhangi bir sapma olmadı. Yılı bu doğrultuda kapatacağız" diye konuştu.
İÇ TERFİ ORANI % 73
CarrefourSA'da kariyer yolunun açık olduğuna dikkat çeken Saman, bir market görevlisinin müdürlüğe kadar yükselebildiğini ifade etti. Saman, "Market görevlilerinin performans ve yetkinliklerine bağlı olarak market müdür yardımcılığı ile başlayan market müdürü, bölge müdürlüğü, grup satış müdürlüğü oradan da genel müdürlüğe kadar uzanan bir kariyer imkânı var. Aynı zamanda belirli genel müdürlük ya da market yöneticiliği pozisyonlarında iç ilan sistemimiz aracılığıyla da farklı bir kariyer yolu çizilebiliyor" dedi. Şirkette özellikle market müdürlerinde iç terfi oranının yüzde 73 olduğunu Saman, bunun Türkiye ortalamasına göre yüksek bir oran olduğuna dikkat çekti. Şirketin çalışan bağlılık oranının yüzde 56 olduğunu aktaran Saman, sözlerini şöyle sürdürdü: "Çalışanlar arasında katılımcı, paylaşımcı, şeffaf, farklılığa ve yaratıcılığa değer veren bir kültürün oluşturulmasını ve yaygınlaştırılmasını hedefliyoruz. Bu doğrultuda çalışanların beklenti ve önerilerini dikkate alarak motivasyonu arttırmaya yönelik uygulamalar gerçekleştiriyoruz. Tiyatro, spor ve fotoğrafçılık kulüpleri, ücretsiz tiyatro, sinema, konser bileti fırsatları, doğum günü kutlamaları gibi etkinlikleri hayata geçiriyoruz."
PERAKENDECİLİK HENÜZ MESLEK OLARAK GÖRÜLMÜYOR
Perakende sektörünün sürekli büyüyen dinamik bir yapısı olduğunu anlatan Saman, bu durumun gençlere hem geniş bir istihdam alanı hem de kariyer fırsatları sunduğunu belirtti. Saman, "Perakendecilik gençler tarafından henüz bir meslek olarak görülmüyor olmasına rağmen, sektörde tecrübe kazanan kişiler edindikleri beceri ve bilgi birikimi sayesinde birçok farklı sektörde ve işletmede yönetim pozisyonlarında başarılı oluyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.