Pazar 17.12.2017
Son Güncelleme: Pazar 17.12.2017

2023’te 8 milyon kişi freelance çalışacak

Türkiye’de 1.3 milyon kişinin freelance çalıştığını aktaran SanalUzman.com CEO’su Bekiroğlu, 5 yılda bu sayının 8 milyona çıkacağını belirterek, “İnternetten yapılan işlerde freelancerlar öne çıkıyor” dedi

Dünyada freelance (bağımsız) çalışma kültürü gittikçe yaygınlaşıyor. Amerika'da bu şekilde çalışan sayısı 2017'de 62 milyonu bulurken, her yıl yüz binlerce Amerikalı da freelance çalışmaya dâhil oluyor. Türkiye ise freelance çalışmada Avrupa'da en hızlı büyüyen ülkelerden biri olarak öne çıkıyor.
Türkiye'de freelance çalışan sayısı son 10 yılda ne kadarlık artış gösterdi?
10 yıl öncesinde bu rakamlar yok denecek kadar azdı. Günümüzde ise çok hızlı şekilde artış gösteriyor. Türkiye'de maalesef bu rakamları teyit edecek araştırmalar yok. Ancak bizim yaptırdığımız çalışmalar neticesinde Türkiye'de 1.3 milyon civarında freelance ya da bağımsız çalışan olduğunu söylemek mümkün. Öyle ki bizim tahminlerimize göre 2023'te Türkiye'de 8 milyonun üzerinde bağımsız, (freelance) çalışan olacak.
Hangi sektörler freelance çalışanlara ağırlık veriyor?
Daha çok yazılım, bilişim, grafik tasarım, fotoğrafçılık, metin yazarlığı, çeviri, danışmanlık, reklamcılık, sosyal medya yöneticiliği ve e-ticaret üzerinden satış pazarlama gibi internette yapılabilecek çoğu meslek dallarında freelance çalışanlara ağırlık veriliyor.
TASARRUF SAĞLIYOR
İş dünyasının freelance çalışanlara bakış açısı nasıl?
Küreselleşen ve küçülen dünyada insanları ofislere mahkum çalıştırmak artık çok mümkün görünmüyor. Büyük şirketler her geçen gün ofisleri çalışanlar için daha rahat ortamlara dönüştürmek için çaba ve para harcıyor. Oysa iş dünyasındaki yeni nesil bağımsız çalışmayı tercih ediyor. Günümüzde freelance çalışanların daha çok tercih edilmesinin başlıca sebebi bu. Tabi bu sayede işverenlerin çalışanlar için yaptığı ofis, yol, yemek gibi masraflardan tasarruf etmesi de freelancer çalıştırmayı tercih edilir kılıyor.
Freelance çalışanlarda işverenlerin aradıkları kriterler neler?
İşverenler öncelikle çalışanına güvenmek istiyor. Özellikle freelance çalışma sisteminde, eğer şirket tarafından bir takip sistemi geliştirilmemişse, işverenle çalışan aynı ortamda bulunmadığı için iş takibi zorlaşıyor. Bu durumda işveren freelancer tarafından bilgilendirilmeyi bekliyor. Çalışanın dakik ve ulaşılır olması, kaliteli hizmet sunması, kendini doğru tanıtması, verdiği sözleri tutması, iş teslimini zamanında ve istenildiği gibi yapması işverenin çalışanında aradığı kriterler.
DAHA ÇOK KAZANIYORLAR
Sistemin avantaj ve dezavantajları neler?
Freelance çalışanlar, yeteneklerine ve düşündükleri bütçeye uygun, yapmaktan keyif alacakları işlerde çalışmakta daha özgürler. Sabah erken kalkma zorunluluğu olmaması, trafikte yorulmamaları, kapalı ofis ortamında kurallara bağlı kalarak çalışmak zorunda kalmamaları işlerine olumlu yansıyor. Yeni iş kabulü seçimlerine bağlı olduğu için altından kalkamayacakları yükler almıyorlar. Zaman yönetimi konusunda iç disiplin kazanıyorlar. Sabit maaşla kazanabileceklerinden çok daha fazlasını kazanabiliyorlar. Freelancer zamanını iyi yönetemeyip çalışırken motivasyonunu kaybediyorsa, bu önemli bir dezavantaja dönüşebiliyor.
YENİ KUŞAĞIN GÖZDESİ OLDU
Y ve Z kuşakları freelance çalışmaya nasıl bakıyor?
Bu kuşak işin nerede, ne zaman, hangi kıyafetle yapıldığından çok, sonuca odaklanıyor. Freelance çalışma onlara bu özgürlüğü sağlıyor. Bu özgürlük, özgür düşünme biçimlerini geliştiriyor ve çalışmalarına olumlu yansıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.