Pazar 25.02.2018
Son Güncelleme: Pazar 25.02.2018

Türk firmalarında dijital dönüşüm

Türk firmalarındaki dijital dönüşümü ortaya koymak için anket çalışması gerçekleştiren Expertera, dijital dönüşüme uygun bütçe ayrılması sonucunu vurguladı

Expertera, Türk firmalarının dijital dünyaya ne düzeyde uyum sağladığını belirlemek amacıyla uzmanlık platformundaki teknoloji uzmanlarıyla anket çalışması gerçekleştirdi. Ankette firmaların dijital olgunluk düzeyi 7 üzerinden 4.3 not alırken, geleneksel iş yapış modellerinin terk edilmesi, yenilikçi iş kültürünün yerleştirilmesi ve dijital dönüşüme uygun bütçe ayrılmasına vurgu yapıldı. Verilen not düzeyinin en önemli göstergesi ise firmalarda dijital dönüşümün başlamış olması. Dönüşen şirketlere yakından bakıldığında, bu firmaları başarıya taşıyan faktörlerin öncelikle doğru stratejinin belirlenmesi ve uygulaması, kurum içi yenilikçi bir kültür yaratılması ve yeterli bütçe ayrılması göze çarpıyor.
EN BÜYÜK EKSİK İNSAN FAKTÖRÜ
Ankete katılan teknoloji uzmanlarının büyük çoğunluğu dijital dönüşümde firmaların en büyük eksiğinin insan faktörü olduğunu belirtiyor. Uzun yıllar teknoloji sektöründe yönetici olarak çalışan Expertera Uzmanı Tunç Özgül, şu değerlendirmeyi yapıyor: "Dijital dönüşümde firmaların dört temel eksiği var. Bunlar dijital dönüşümün yönetim kurulu ve CEO seviyesinde öncelikli ve uzun soluklu bir konu olarak ele alınmaması. Uçtan uca tüm iş süreçlerini kapsaması gerekirken, sadece üretilen ürün veya dijital pazarlama olarak dar bir bakış açısından bakılması, insan faktörünün çoğu zaman göz ardı edilmesi ve dönüşümü yönetmek için C seviyesinde (CDO) ve iş kolları tecrübesi olan bir yöneticinin atanmaması."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.