Pazar 04.03.2018

2018’de Z kuşağı patlaması yaşanacak

PageGroup’un araştırmasına göre Z kuşağı iş dünyasında daha görünür hale gelecek. İK uzmanları farklı beklentilere hazır olmalı

Uluslararası işe alım ve danışmanlık şirketi PageGroup Türkiye'de finans, İK, mühendislik, satış ve pazarlama alanlarında 2018 yılının öne çıkacak trendlerinin izini sürerek sektörlerin öncelikli eğilimlerinin haritasını ortaya çıkardı. Buna göre iş hayatında 2018'den itibaren insan kaynağı birimleri Z kuşağı patlaması ile yüzleşecek.

FİNANS ÖNE ÇIKACAK
?
İstihdam dijital dönüşümüyle yeni kavramlara ve stratejilere kapılarını açarken, İK uzmanlarının da farklı jenerasyonların farklı beklentilerine hazırlıklı olmaları gerekiyor. Dijital çağın nimetlerinden en iyi faydalanan sektörler arasında yer alan finans büyük bir döşümün meyvelerini 2018'de toplayacak. İstihdamda mali yönetim yazılımları, elektronik dönüşüm çözümleri sunan ve muhasebe mülk yönetimi hizmetleri veren şirketler yeni yılda öne çıkacak. 2009'dan bu yana Türkiye'de özellikle yenilenebilir enerji alanında bir yükseliş gözlemleniyor. Sektörün nabzını iyi tutan şirketler bu alanda enerji yatırımlarını güçlendiriyor. Bu alanda elinde bulundurduğu kilit pozisyon, Türkiye ekonomisinde mühendisliğin önemini artırıyor. Türkiye güçlü mühendislik sektörü ve uzmanlarıyla gelişmiş pazar fırsatları sunuyor.

DC AKADEMİ'DEN BAŞARININ 5 ANAHTARI
Koç Üniversitesi Pazarlama Kulübü tarafından 14'üncüsü gerçekleştirilen Kamp'18 etkinliğinde bu sene DC Akademi de yer aldı. "İş yaşantısında başarının 5 anahtarı" konusuyla öğrencilerin karşısına çıkan DC Akademi'nin semineri yoğun ilgi gördü. DC Akademi eğitmeni Ayşe Başak Çakır, iş hayatında başarılı olmanın beş anahtarını özgüveni artırmak, insan ilişkilerini geliştirmek, iletişim, liderlik becerilerini geliştirmek ve olumlu tutumu koruyarak stresi yönetmek olarak tanımladı. Çakır, bu eğitimin öğrenciler için çok faydalı olduğunu söyledi.

DHL, DÖRDÜNCÜ KEZ 'EN İYİ İŞVEREN' OLDU
DHL Express Türkiye, çalışanlarına sağladığı koşullar ve insan kaynakları yönetimindeki başarılı performansıyla üst üste dördüncü kez "En İyi İşveren" sertifikasının sahibi oldu. Bağımsız bir kuruluş olan Top Employers Institute tarafından yürütülen sertifikalandırma süreci, titizlikle yapılan bir İK araştırmasının sonuçlarına dayanıyor. DHL Express Türkiye CEO'su Claus Lassen, "Çalışanlarımız, DHL Express için çok önemlidir. Global taşıma ağımızın omurgasını oluşturuyor, ellerinden gelenin de fazlasını yaparak bizi rakiplerimizden farklılaştırıyorlar" dedi. DHL Express Türkiye İnsan Kaynakları ve Kaliteden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ayla Çetinbora ise, "En İyi İşverenler Enstitüsü gibi saygın bir kuruluş tarafından dünyanın en iyi işverenleri arasında gösterilmek, DHL çalışanlarının her sabah işe keyifle geldiğini gösteriyor" diye konuştu.

SOFRA GROUP'TAN 6 BİN KİŞİLİK YENİ İSTİHDAM
Sofra/Compass Group Türkiye, 2017 yılı rakamlarını açıkladı. Geçtiğimiz yıla göre yüzde 20 büyüme gerçekleştiren grubun 2018'de de çift haneli büyümesi devam edecek. 24 binden fazla çalışanıyla Türkiye'nin en büyük işverenlerinden biri olan şirket, 2018'de 6 bin kişiye istihdam sağlamayı hedefliyor. Sofra/Compass Group Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Nihat Kartal, "Türkiye'de açık ara lider durumdayız. Günde 1.2 milyon kişiye yemek veriyoruz. Compass Group içerisinde Türkiye, 2017'nin en başarılı iki ülkesinden biri oldu. Bu bizim için gurur verici. Global ölçekte yakaladığımız bu başarıyı 2018'de de sürdüreceğiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.