Kulaktan dolma bilgilerle böbrek taşının düşürülmemesi gerekiyor

Genellikle 20 ila 40 yaş arasında görülen böbrek taşının kesin nedeninin bilinmediğini belirten Op. Dr. Nuh Aldemir, “Böbrek taşı ağrısı bilinen en şiddetli ağrılardan biri olup, hastalar doğru ya da yanlış bir an önce bu sorununa çözüm bulma arayışına girer. Özellikle halk arasında kulaktan kulağa yayılan taş düşürmeye iyi geldiği düşülen bitki ve sıvıların büyük bir kısmı normalde zaten düşecek olan taşın, kullandığı bu maddelere bağlayıp etrafındaki kişilere söylemesinden kaynaklanır” dedi.
Giriş Tarihi: 23.12.2021 15:54 Güncelleme Tarihi: 23.12.2021 15:55

Üroloji Bölümünden Op. Dr. Nuh Aldemir, böbrek taşıyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Op. Dr. Aldemir, taş hastalığının en sık 20 ile 40 yaşları arasında görüldüğünü belirterek, "40 yaşından sonra görülme sıklığı azalır. Böbrek taşı ağrısı bilinen en şiddetli ağrılardan biri olup sıklıkla hastalar bu ağrı nedeniyle acil servise başvurmaktadır. Bu şiddetli ağrı nedeniyle insanlar doğru ya da yanlış bir an önce bu sorununa çözüm bulma arayışına girmektedir. Özellikle halk arasında kulaktan kulağa yayılan taş düşürmeye iyi geldiği düşülen bitki ve sıvıların büyük bir kısmı normalde zaten düşecek olan taşın, kullandığı bu maddelere bağlayıp etrafındaki kişilere söylemesinden kaynaklanmaktadır. Halk arasından bununla ilgili birçok doğru bilinen yanlış var" diye konuştu.

HABERİN DEVAMI
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.