Çıplak gözle 3 saat güneşe bakma etkisi yaratıyor! Uzak durun...

Özellikle çocuklarda ara tatilin başlamasıyla birlikte ekran başında geçirilen süre de artma eğiliminde bulunuyor. Buna karşın Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. İbrahim Çıplak, uzun süreli ekrana bakmanın gözde birçok soruna yol açabileceğini belirtiyor.
Giriş Tarihi: 19.01.2024 11:44 Güncelleme Tarihi: 19.01.2024 11:44

Ara tatilde yaşanabilecek bilgisayar ve ekran göz yorgunluğu sendromuna dikkat çeken Op. Dr. İbrahim Çıplak, "Ekran ve bilgisayar göz yorgunluğu sendromu, gözlerimizin ve beynimizin bilgisayar ekranındaki karakterlere, kağıt üzerindeki karakterlere kıyasla farklı tepki vermesinden kaynaklanır, gözlerimiz, sınırları iyi bir şekilde belirlenmiş kağıt üzerindeki materyale odaklanma konusunda çok az sorun yaşar, ancak bilgisayar ekranındaki karakterler aynı kontrast ve netlik derecesine sahip değildir." dedi.


Çocuklar arasında artan ekran başında geçirilen zamanın uzağı görememenin (miyopluk) gelişmesi ve ilerlemesi açısından önemli bir risk olduğunu kaydeden Uzman Dr. İbrahim Çıplak "Çocuklarda günde 2 saatten fazla bilgisayar ya da dijital ekran kullanmak, çıplak göz ile 3 saat güneşe bakmakla aynı etkiyi oluşturabilir. Ekranın üst kenarı, göz hizasında ya da biraz altında olması gerektiği, göz sağlığının korunabilmesi için, ekran-göz uzaklığı 45-60 santim olması ve yarıyıl tatilinde çocukların olabildiğince ekrandan uzak kalarak dinlenmelerini" şeklinde tavsiyelerde bulundu.

HABERİN DEVAMI
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.