Çocuklar kötü beslenme riski ile karşı karşıya

Korona virüsün ortaya çıkmasıyla uygulanan sosyal yaşam kısıtlamaları çocukların hayatını da olumsuz yönde etkiledi. Özellikle beslenme alışkanlıklarında olumsuz değişimler meydana geldiğini aktaran Dr. Öğr. Üyesi Dilek Özçelik Ersü, “Okulların kapatılması, belirli saatlerde uygulanan sokağa çıkma yasakları çocuklarda hareketsizlik, asosyallik, daha fazla yeme eğilimiyle sonuçlandı” dedi.
Giriş Tarihi: 22.12.2021 09:33 Güncelleme Tarihi: 22.12.2021 09:34

Salgın hastalıkların çoğaldığı dönemde okula gidemeyen çocukların beslenme düzenleri de değişti. Okul çağında edinilen beslenme alışkanlıkları, yetişkinlik dönemindeki alışkanlıkları da etkiliyor. Beslenme ve Diyetetik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Dilek Özçelik Ersü, salgın döneminde ebeveynlerin çocukları için obeziteyle nasıl baş edilmesi gerektiğini anlattı.

Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırma 2018 sonuçlarına göre, Türkiye'de beş yaş altı çocukların yüzde 8'i fazla kiloludur. Fazla kilolu çocukların oranı son 5 yılda yüzde 11'den yüzde 8' gerilemiştir. Ancak obezite hala önemli bir küresel salgındır ve DSÖ 2020 yılı verilerine göre 5 yaşın altındaki 39 milyon çocuk fazla kilolu veya obezdir. 2016 yılında ise 5-19 yaş arası 340 milyondan fazla çocuk ve ergen aşırı kilolu veya obezdir.

HABERİN DEVAMI
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.