Kanser tanısında büyük gelişme: "Artık biyopsi alınmayacak"

Hacettepe Üniversitesi, kadınların evde rahim ağzı kanseri testi yapabilmesi için kit geliştirdi. Kadın Hastalıkları ve Doğum Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Gültekin, "İnce çubuk olan test kitinin doğruluk oranı yüzde 98. Kadınlarımız jinekoloji masasına yatmadan evde rahim ağzı kanseri testi yapabilecek" dedi.
Giriş Tarihi: 16.03.2022 09:40 Güncelleme Tarihi: 16.03.2022 09:40

Hacettepe Üniversitesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gültekin, uzun süredir yaptıkları çalışmalar sonucunda kadınların jinekoloji masasına yatmadan evde rahim ağzı kanseri testi yapabileceklerini ve bunun için özel kit geliştirdiklerini söyledi.

Doç. Dr. Gültekin, ince çubuk olan test kitinin doğruluk oranının yüzde 98 olduğunu kaydederek, "Hacettepe Üniversitesi olarak kadınlarımıza uzun sürecek konfor ve rahatlıkta kanser taramalarını yaptıracak testler üzerinde Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor. Kadınlarımız jinekoloji masasına yatmalarına gerek bile kalmadan incecik bir çubuk ile evde kendileri rahim ağzı kanseri testi yapabilecekler. Birkaç saat içinde de sonuç çıkacak. Sonuç pozitifse daha detaylı araştırma için hepsini hastanelere bekliyoruz. Sonuç eğer negatifse 6-7 yıl kafamız rahat edecek. Gelmelerine gerek kalmayacak. Doktorların jinekoloji masasında aldığı örneklerle kadınların kendi kendine aldığı örnekler yüzde 98 uyumlu. Bu nedenle oldukça da güvenilir" dedi.

HABERİN DEVAMI
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.