EMRE AKÖZ

Meşruiyet krizi

Hoşumuza gitmişti: Emniyet büyük atak yapmıştı. Üniversite mezunu, genç, dinamik, dünyayı tanıyan polisler alınmış- tı kuruma. Birçok hizmetin modernleşmesine bizzat şahit olmuştuk.
Sonra? Derken toplumsal krizler ucundan azıcık kendini gösterince... Bir de baktık: Aaa, meğer değişen bir şey yokmuş; vaziyet eski tas, eski hamammış! Zırt diyene gaz sıkmalar... Büyükbaşlar geçecek diye yolları Bangladeş usulü toptan kesmeler... Taksim Gezi Parkı ciddi bir mesele haline dönüşmüş durumda. Niye? Konuşmak, bir şeyin nedenini niçinini anlatarak ikna etmeye çalışmak... Ve aynı anda karşısındakinin dediklerini dinlemek varken... Protestocu vatandaşa, adeta düşman askeri muamelesi yaparsanız, dönüşür tabii.
Arkadaşlar! Lütfen sözüme kulak verin: "Ne yaparsam meşrudur çünkü yüzde 50 oy aldım" anlayışı yanlıştır.
Hiç kuşkusuz, oy çoğunluğu iktidar koltuğuna oturma hakkı verir. Ama yüzde 50 oy; projelerin veya yasakların, ne doğruluğunu garanti eder, ne de meşruiyetini.
Durup düşünün: Anadolu yakasındaki Maltepe sahili baştanbaşa değiştirilirken, ciddi bir itiraz geldi mi? Hayır. Peki, niye Taksim Parkı'na geliyor? Neden insanlar gazlanmak ve yaralanmak pahasına direniyorlar?
Bu gidiş iyi değil. Bir noktada kesmek gerek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.