SERDAR KARAGÖZ

Gazete patronlarına moral verdi

Amerikalı işadamı Warren Buffett 20. yüzyılın en başarılı yatırımcılarından biri olarak biliniyor. Her yıl açıklanan dünyanın en zenginleri listesinde ilk beşten aşağı inmiyor. Yaptığı açıklamalar piyasalarda küresel düzeyde etki oluşturabiliyor. Buffet, çocukluk yıllarından bu yana ticaretin içinde. Geçmişte kapı kapı dolaşarak sakız, çikolata, kola satan Buffet'in bugün birçok alanda yatırımları var. Buffet'in yatırımları sektörlerin geleceğine yönelik ipuçları da veriyor. Yaptığı her yatırım patronların dikkatini çekiyor. Buffet, bir yıl içerisinde tam 28 yerel gazeteyi satın aldığını açıklayarak yine iş hayatında ilgi odağı oldu. Reklam mecralarının çeşitlendiği, gazete üretim maliyetlerinin arttığı bu ortamda yatırım gurusu olan birinin gazete sektörüne yatırım yapması Amerika'da büyük ilgi uyandırdı.
Buffet geçtiğimiz hafta yazdığı bir mektupla neden bu sektöre yatırım yaptığını kamuoyuna ve şirket hissadarlarına açıkladı. Buffet'in Amerikan'ın 28 şehrinde 28 yerel gazeteyi toplam 344 milyon dolar ödeyerek almasının altında gazeteden para kazanabileceği düşüncesi var.
Buffet'e ve onun "harika çocuklar" dediği yatırım uzmanı ekibine göre çeşitlenen reklam mecrası ve azalan gazete okuyucusu basılı medyayı tehdit ediyor. Ama bu tehditlere rağmen yerel ve özgün içerik üretip bunu "doğru dijital strateji" ile birleştirenler para kazanmaya ve yatırım çekmeye devam edecekler.

Buffet'e göre İnsanlar internetteki bilgi karmaşası ve bombardımanından kaçarak, iyi editör ve muhabirlerce üretilmiş yerel ve özgün gazeteye sığınacaklar. Ve kendi yakınlarında neler olup bittiğini, kendi yaşamlarına etki edecek haberleri okumak için gazete satın alacaklar ya da üretilen içeriğin internetten "ücretini vererek" abonesi olacaklar.

Buffet'in yatırımları Amerika'nın yerel gazetelerine yatırımcı ilgisini arttırırken ulusal gazetelerde de "doğru stratejiyi uygularsak" para kazanmaya devam ederiz düşüncesini güçlendirdi. Amerikan ulusal gazeteleri için en büyük problem basılı gazeteye aldıkları reklam gelirlerindeki düşüş. Tek başına Google, Amerika'daki toplam basılı gazete ve dergilerden daha fazla reklam alır hale geldi. Google 2012 yılında 43.6 milyar dolar reklam geliri elde ederken Amerika'nın bütün gazete ve dergilerinin basılı reklam geliri (Amerikan Gazeteler Birliği'nin raporuna göre) 43.3 milyar dolarda kaldı. Amerikan gazeteleri tirajlarını bir şekilde koruyorlar. Gazete satışlarında çok büyük düşüşler gözlenmiyor. Fakat her yıl basılı reklam gelirleri %5-%10 arasında azalıyor.

Gazeteler kayıplarını dijital mecradan gelen reklam gelirleri ile kapamaya çalışıyor. İnternet içeriklerine erişimin ücretlendirilmesi de ulusal gazetelerin ayakta kalma stratejilerinden biri. Bu stratejiyi uygulayan Amerikan'ın en güçlü iki gazetesi The Wall Street Journal ve The New York Times 2012 yılını kârlı kapadı. Her iki gazete dijital aboneliğin yanında değişik "dijital gelir getirici stratejiler" geliştirerek kârlılıklarını sürdürüyor. The New York Times'ın yeni CEO'su Mark Thompson iki yıl içerisinde dijital abone sayısının gazete tirajını aşacağını belirtiyor.

NYT ve WSJ'nin dijital alana yönelik çalışmaları ve Warren Buffet'in yerel gazete yatırımları sektöre yönelik iki net mesaj veriyor: Reklam mecrasının çeşitlendiği, pastanın daraldığı bu ortamda gazeteler ancak doğru dijital stratejiler ve yerel/özgün içerikler ile varlıklarını sürdürebilir.


@serdarkaragoz

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.